Tuesday, October 10, 2023

Dirijorul Simon RATTLE nu are sprâncenele vopsite!

Copilăria mea mi-am trăit-o în mahala. Acolo femeile nu-și vopseau părul. Acolo femeile nu se sulemeneau. Acolo bărbații nu-și vopseau sprâncenele cu culoarea neagră, pentru a părea mai tineri, deși părul lor era cărunt. De aceea, mi-au rămas întipărite în minte vorbele prin care bărbații care-și vopseau sprâncenele eranu catalogați de către femeile din mahalaua copilăriei mele drept curve masculine sau mai în vârful limbii, drept cocote masculine, iar bărbații din mahala le ziceau că nu sunt serioși.

De-a lungul vieții mele, am văzut nenumărați bărbați vopsindu-și sprâncenele, cănindu-și părul, purtând peruci, purtând meșă, dar niciodată nu m-am dat în stambă catalogându-i cumva. Am ținut în mine vorbele femeilor din mahalaua copilăriei mei, că aveam în față curve masculine și nu am reușit să desprind imaginea aceea de om neserios pentru cel care-mi apărea în față cu sprâncenele vopsite. Lucrurile deveneau și mai neplăcute dacă bărbatul din viața mea era vopsit cu părul negru gen pana corbului sau cu barba și mustața vopsite pentru a-i face provocator de întinerit. Niciodată nu am comentat cu voce tare, dar atunci când am avut în fața acest tip de bărbat am căutat să țin distanță și să nu colaborez cu aceștia.

Am urmărit pe postul Tv MEZZO diferite înregistrări cu orchestre simfonice și am observat că dirijorul Sir Simon RATTLE apare la pupitrul orchestrelor exact așa cum l-a lăsat natura, adică un bărbat cărunt, cu sprâncenele și ele albite de timp, căci marele dirijor este un bărbat de 68 de ani. Este pentru prima dată când văd un bărbat care respectă standardele femeilor din mahalaua copilăriei mele și tot prima dată când mă simt în largul meu și retrăiesc vremurile acelea în care bărbații din mahalaua mea trăiau exact așa cum i-a lăsat Dumnezeu, fără artificii de niciun fel.

Televiziunea Română a oferit transmisia din 31 august 2023 în cadrul Festivalului George ENESCU a spectacolului oferit de London Symphony Orchestra în care la pupitru s-a aflat dirijorul Sir Simon RATTLE. Acest concert a fost reluat pe TVR Cultural și în data de 09 octombrie 2023 noaptea destul de târziu, adică la ora 00:00 cum ar veni din 10 octombrie mai exact ca reluare, cu Simfonia a 9-a de Gustav MAHLER, dar important a fost că am avut posibilitatea de a urmări un foarte mare dirijor.



(10 octombrie 2023)

No comments:

Post a Comment