De când cu pandemia aceasta, am fost interesat să văd cum au soluționat diferite organizații problema. Unii au făcut-o mai bine, alții au făcut-o rău, alții în disprețul față de cetățean au făcut totul pentru a-și umili cetățenii, dorind să le transmită un mesaj clar, că nu depășesc statutul de viermi, de limbrici, de gunoaie, deși cetățenii le asigură existența plin plățile pe care le fac către ei.
Din start voi spune că portalul distrigazsud-retele.ro este un portal:
- prietenos,
- direct,
- intuitiv,
- consistent,
- concis,
- aerisit,
- clar,
nefiind necesare documentații auxiliare pentru a lămuri cum se lucrează cu el. Există o caracteristică importantă numită continuitate, adică experiența de la alte portaluri este preluată și utilizatorul care este obișnuit cu alte aplicații online, ca lucra și cu portalul distrigazsud-retele.ro din prima fără:
- să dea rateuri,
- să se enerveze,
- să ezite,
căci butoanele au poziții care se regăsesc pe la toate portalurile, iar vocabularul utilizat este comun, iar dacă apar elemente specifice, acestea sunt lămurite pe loc.
Prima pagină de deschidere a portalului conține elemente ce privesc:
- prezentarea companiei,
- responsabilitatea socială,
- noutăți,
- modalități de contact,
- casa ta și aici sunt date elemente legate de locuințe,
- afacerea ta, adresarea este pentru persoane juridice,
- instituții cu care colaborează,
- furnizorii unde se prezintă contracte, servicii,
- mod de desfășurare a activităților.
Se vede că a fost analizată o analiză de detaliu a tuturor aspectelor și au fost făcute regrupări pe probleme, iar numărul de subprobleme de la fiecare detaliere nu depășește 10, cele mai multe fiind cele de la tehnologii. Fiecare sub-problemă este definită cu puține cuvinte, dar sugestive și între texte există ortogonalitate, redundanța este foarte bine gestionată.
Pentru început, voi discuta despre butonul contact care la nivelul următor arată cum se localizează sediile din țară ale Distrigas Sud, după care se dau numerele de telefon și adrese. Există posibilitatea de a trimite o scrisoare pe poșta electronică, marcată cu contactează-ne. Cel care solicită este ghidonat pas cu pas spre a furniza toate detaliile astfel încât să fie o identificare completă și răspunsul să fie dat în forma cea corespunzătoare, adică nu numai pe e-mail, ci și prin poșta clasică.
Am analizat acest portal și așa cum este el făcut, este un portal de nota 9,60 (nouă și 30 %).
Analiza va continua și se va vedea din ce rezultă această notă. Sunt portaluri jenante, de nota 2(doi) pe care le voi analiza cu alte prilejuri.
(04 februarie 2021)
No comments:
Post a Comment