Friday, February 12, 2021

Conjugarea verbului a proceduriza

 Infinitivul verbului este: a proceduriza, procedurizare.
La timpul prezent verbul a proceduriza se conjugă astfel:
eu procedurizez
tu procedurizezi,
el/ea procedurizează
noi procedurizăm
voi procedurizați
ei/ele procedurizează
La timpul viitor verbul se conjugă astfel:
eu voi proceduriza
tu vei proceduriza
el/ea va proceduriza
noi vom proceduriza
voi veți proceduriza
ei/ele vor proceduriza.
La timpul trecut verbul se conjugă astfel:
eu am procedurizat
tu ai procedurizat
el/ea a procedurizat
noi am procedurizat
voi ați procedurizat
ei/ele au procedurizat
La  perfect simplu verbul se conjugă astfel:
eu procedurizai
tu procedurizași
el/ea proceduriză
noi procedurizarăm
voi procedurizarăți 
ei/ele procedurizară
La diateza pasivă la timpul prezent verbul a proceduriza se conjugă astfel:
eu mă procedurizez
tu te procedurizezi,
el/ease  procedurizează
noi ne procedurizăm
voi vă procedurizați
ei/ele se procedurizează
Pentru diateza pasivă pentru timpul trecut verbul se conjugă astfel:
eu m-am procedurizat
tu te-ai procedurizat
el/ea s-a procedurizat
noi ne-am procedurizat
voi v-ați procedurizat
ei/ele s-au procedurizat
M-am grăbit să fac eu conjugarea fără intenția de a lua înaintea autoarei conceptului de procedurizare, în acest fel neafectând paternitatea creației de-a dreptul intelectuale.
(13 februarie 2021)

No comments:

Post a Comment