Wednesday, February 17, 2021

Am fost contemporan cu Mihai PACEPA

Nu voi scrie acum despre  Mihai PACEPA, adică despre generalul Mihai PACEPA, cel care s-a despărțit de Nicolae CEAUȘESCU în anul 1978 cerând azil politic în USA. Nu voi scrie nici despre cartea orizonturi roșii scrisă de acesta.
Voi scrie numai de faptul că înainte ca acesta să ceară azil politic se publicase un mare volum numit Omagii dedicat lui Nicolae CEAUȘESCU,. Mergeam la biblioteca de la etajul al VII-lea din centrul de calcul al ASE și văzând imensitatea aceea de carte, am răsfoit-o, iar tânărul pe atunci Mihai PACEPA apărea în planuri foarte apropiate în fotografiile cu Nicolae CEAUȘESCU. 
După un timp, după ce am auzit la postul de radio Europa Liberă cî generalul Mihai PACEPA a fugit din Ro, am revăzut volumul Omagii republicat destul de rapid, în care erau pozele schimbate, dar lipseau acele poze în care apăruse cândva Mihai PACEPA.
M-am mirat viteza cu care:
- au fost schimbate pozele,
- a fost republicat volumul,
- a fost înlocuit în bibliteci.
Din 1978 până acum au trecurt 43 de ani, deci suficienți pentru a vedea care au fost influențele gestului făcut de generalul Mihai PACEPA. Pentru mine această fugă nu a însemnat nimic, pentru că din 1978 până la căderea în 1989 a lui CEAUȘESCU au trecut 11 și sunt sigur că întâlnirea de la Malta nu a luat în discuție căderea lui CEAUȘESCUm căci politica mondială avea cu totul alte repere, iar a crede că acolo s-a vorbit explicit despre neastâmpăratul din Carpați via Mihai PACEPA este deja prea mult.

(17 februarie 2021)

No comments:

Post a Comment