Sunday, February 28, 2021

Comicul de situație și fotbalul românesc

Mie nu-mi place fotbalul. În acest context, am capacitatea de a privi fără patima microbistului cum evoluează echipele și ce se întâmplă cu echipa națională de fotbal. Sunt siderat să aud reclama aceea stupidă de pe PRO Tv care invită să vedem meciurile de fotbal, în care eu care ascult sunt implicat în ceea ce se petrece acolo dacă văd la tv meciul pentru că eu sunt eroul, sunt cel care face valoarea meciului și tot felul de alte bazaconii izvotâte dintr-o minte bolnavă.
Acum mulți ani am văzut National Arena, nu un meci pe national Arena cum s-ar fi cuvenit să spun, căci în acel meci unde am plătit 90 lei pe bilet, să văd National Arena am plătit căci fotbaliștii noștri au mâncat bătaie de la greci de le-a sunat apa-n creieri, deși crainicul spunea niște tâmpenii de te luai cu mâinile de cap. Deși fotbaliștii noștri erau:
- slabi,
- împiedicați,
- adormiți,
- netehnici,
- greoi, 
- lălăiți,
sărăcuțul de crainic mai spera să învingă cei de pe teren, dar pentru aceasta trebuiau încurajări, ca și cum greșelile de Gâgă trebuiau aplaudate, în loc să fie fluierate. Trebuie să spun că din minutul 70 deja oamenii părăseau stadionul, lucru pe care l-am făcut și eu. Nu eram scârbit, ci nemulțumit că plătisem 90 de lei să aud înjurături, fluierături și altele asemenea, deși gratis le preluam din mahala fără vreun efort.
Îmi aduc aminte cum președintele FRF se lăuda cu faptul că și aici se vor juca niște meciuri și în mintea lui de atunci se și vedea cu o echipă care să încânte publicul local cu fente, cu evoluții memorabile. Dacă până și Insulele Feroe ne-au bătut, arată în ce hal de decădere a ajuns fotbalul dâmbovițean. 
Este un comic de situație căci pe puținele stadioane moderne se joacă meciuri cu echipe amri, fără ca ai noștri să loveaqscă măcar o clipă balonul. Nu este pentru cine se nimerește, ci pentru cine se pregătește, căci niște bărbați fără:
- elan,
- tehnică,
- voință,
- condiție,
- antrenament,
- forță,
- patriotism,
rezultatele în calificări nu aveau cum să fie altfel decât dezastruoase. Fotbalul la noi este privit ca sursă de bani, nu ca sport, ca modalitate de a cultiva sentimente înălțătoare.



(01 martie 2021)

No comments:

Post a Comment