Tuesday, July 7, 2020

Are cineva curajul să reformeze educația în Ro?

La întrebarea: are cineva curajul să reformeze educația în Ro, răspunsul este categoric: NU.
A reforma sistemul educațional în Ro înseamnă:
- a orienta educația spre cerințele spcoetății,
- a face școala să fie utilă elevului,
- a rupe răul de la rădăcină,
- a subordona activitățile profitabile economic,
- a impune noi reguli de recrutare a dascălilor,
- a vota o lege a educației care să nu se modifice 20 de ani,
- a abandona învățământul bazat 100% pe memorare,
- a dezvolta personalitatea fiecărui elev,
- a trece pe planul al doilea calculele economice în favoarea calității instruirii,
- a urmări cu adevărat calitatea în educație și nu business-ul,
- a îndrepta atenția integral spe elev.
La ora actuală școala este făcută nu pentru elevi, ci pentru profesori și pentru mediul economic care scoate profit din interacțiunea acestuia cu școala prin publicarea de materiale, realizarea de activități care implică elevul și profesorul.
Să ne imaginăm un scenariu în care:
- ghiozdanul elevului n-ar câtări mai mult de 4 kg,
- numărul de ore zilnice nu ar fi mai mare de 5,
- volumul temelor de casă s-ar reduce cu 60%,
- ar fi eliminate materialele auxiliare,
- s-ar impune ca profesorii să aibă medii peste 8,
- nu s-ar mai lucra cu suplinitori,
- s-ar defini varante de trasee pentru elevi,
- numărul de elevi în clasă n-ar fi mai mare ca 15,
- i s-ar respecta traseul fiecărui elev.
O reformă înseamnă schimbare din rădăcini a ceea ce există, un fel de revoluție pe care un ins trebuie să o propună, să o asume și ceilalți trebuie să o implementeze. Orice altă abordare va duce la exact ceea ce există deja, adică un învățământ mort, în care toată lumea pierde timpul și în final elevii nu știu să scrie și să socotească, iar dacă au memorat câte ceva, în secunda doi au și uitat.


(08 iulie 2020)

No comments:

Post a Comment