Wednesday, July 29, 2020

Dresura cu biciul

De la un timp, guvernanții încearcă să-și dreseze poporul, dar fără succes. Acum în anul de grație 7523 de la facerea lumii în care ne aflăm, când există Internet, Facebook, Instagram Tik To, dar și alte rețele, populația este mult mai informată și mult mai independentă, căci diaspora fiind de peste 4 milioane de oameni, deja informația circulă și nimeni nu mai este prostit și ținut sub papuc, oricât ar crede unii că au instrumente s-o facă.
Îi vedem pe unii că ies pe sticlă și ne muștruluiesc, crezându-se perfecți, fără a fi în stare decât să arate biciul Ei vin cu restricții, cu pedepse, dar rezultatele se văd cât sunt de proaste ărin numărul alarmant de infectări cu noul virus SARS COV 2.
Biciul e bun când ai un cal, un bou un măgar sau un câine. Când ai o colectivitate atât de numeroasă cum este un popor, biciul nu merge deloc. Folosind principiul DIVIDE ET IMPERA, guvernanții au procedat la așa-zisa descentralizare a restricțiilor și fiecare județ va face ceea ce crede că se impune. Rezultatul prost va fi același. Oamenii se educă nu cu biciul, ci cu vorba bună. La circ se știe, oricărui animăluț, după ce și-a făcut numărul, dresorul îi dă ceva dulce să semn că e mulțumit și dresorul îl apreciază. Ori, la noi de 4 luni, nimeni nu ne-a dat niciun dulce, ci ne-a arătat palma și pedepse în cascadă, discreționare, ca și când numai unii sunt posesorii marilor adevăruri legate de combaterea luio SARS COV 2. Se vede că au dat-o cu oiștea-n gard că numărul de infectări a crescut. Au arătat spre CCR și spre parlament, dar guvernanții trebuiau să știe totul, nu să facă chestii care încălcau constituția. Eu cred că e momentul să-l văd pe ORBAN chiar dacă are masca pe mufă, că vine și ne vorbește frumos, ne roagă să fim așa și așa și așa, să facem cutare și cutare și cutare chestie. Vreau să-l văd și pe TĂTARU că nu mai mă trage de urechi că n-am făcut aia, nici aia și nici aia, când în realitate, eu Ion IVAN le-am făcut. Mă jignește acest zulufat când îmi vorbește mie băgâmdu-mă în aceeași găleată cu cei ce s-au îmbulzit pe plaje, pe terase sau la chiolhanuri.
În loc să folosească biciul, guvernanții ar folosi mai bine vorba frumoasă, căci educație nu se face cu biciul, ci cu vorba caldă, măsurată și mai ales prin puterea exemplului pe care niciunul dintre ei n-a fost în stare să-l dea, purtându-se fiecare în felul lui ca un dezordonat care cere de la alții ceea ce el nu face.

(29 iulie 2020)

No comments:

Post a Comment