Azi 05 noiembrie 2016 în jurul orei 9,00 a avut loc un carambol pe Autostrada Soarelui soldat cu 3 morți și 36 de răniți. Am văzut cât de deștepți sunt toți post-factum, dar nimeni nu întreprinde nimic concret pentru a gestiona cât de cât producerea și dimensiunea de evenimentele rutiere. Totul este încremenit la nivelul anului 1970, din toate punctele de vedere. Un carambol are cauze cunoscute și acestea sunt:
- vremea;
- calitatea drumului;
- neatenția;
- neadaptarea vitezei;
- supraevaluarea capacității de reacție;
- distanța prea mică față de cel din față;
- decizii și manevre bruște;
- starea de oboseală;
- vitejia gratuită;
- educația rutieră precară;
- credința că ție nu ți se întâmplă nimic;
- ideia veșică de a trișa.
Toate se știu. dacă nu se face nimic, tot timpul vor fi invocate și rata accidentelor nu se va modifica în sensul de a scădea. Acum mulți ani m-a oprit un agent de circulație că nu aveam un far aprins. Se arsese becul și eu nu știam cum să fac înlocuirea, dar nici la service din Pipera electricianul n-a știut, mi-a stricat lampa și a trebuit s-o înlocuiesc. dar agentul mi-a dat un bon să merg să văd un film. Erau în sală tot felul de șoferi. Erau și hoți de mașini cu cătușe. Eu eram un inocent cu lampa mea arsă. După ce a vorbit un nene, ni s-a proiectat un film. O săptămână n-am fost bun de nimic. Printre altele în film se vedea cum i se tăia piciorul unei femei. Era totul neblurat, înspăimântător. Și au mai fost acolo și alte secvențe tot de o duritate extremă. Sunt sigur că în ziua când se vine la examen, înainte de a se intra la teste să se proiecteze un astfel de film. E bine să fie vizionarea de trei filme obligatorie și condiție de a intra în testări pentru a primi carnetul de șofer. Nu văd altă formă de educare a șoferilor. Prea multe se întâmplă de la vorbitul la telefon, de la viteza excesivă, de la neacordarea priorității și de la neadaptarea vitezei la condiții. Chiar azi spunea un accidentat că circula cu 100km/h pe ceață. Titi Aur vorbea de spiritul de turmă al celor care merg pe benzi paralele. Alții deplângeau că avem autostrăzi puține. Nu, nu este aceasta explicația, ci proasta educație a șoferilor noști. În Ungaria pe autostrăzi, între Mako și Budapesta trei mașini conduse de romani au fost antrenate în accidente, toate pe banda a doua.
(05 noiembrie 2016)
No comments:
Post a Comment