Sunday, April 30, 2023

Examenul de admitere la facultate de pe vremea mea

Pe vremea mea, adică în 1965 mai exact, admiterea la facultate era ceva planificat. Era numai învățământ de stat. Locurile pe care concurau candidații la calitatea de student erau planificate pe universități și în cadrul fiecărei universități erau planificate pe facultăți. 
Pe vremea mea, te înscriai la o singură facultate.
Pe vremea mea, dacă nu intrai la facultatea unde ai dat examen, bye, bye și la anul.
Pe vremea mea, examenul avea probe scrise și probe orale.
Pe vremea mea, nu aveai posibilitatea să dai admitere în aceeași sesiune la mai multe facultăți.
Pe vremea mea,  nu exista glisare spre alte specializări din aceeași facultate.
Pe vremea mea,  nu exista atâta informație câtă există acum.
Pe vremea mea, nu a existat noțiunea de meditații, din mai multe motive, unul că lumea era prea săracă.
Pe vremea mea, ideea era să dau examen și să obțin bursă, altfel părinții nu aveau bani să mă finanțeze.
Pe vremea mea, admiterea era o necunoscută 100% ca subiecte, ca evaluare și ca rezultate.
Pe vremea mea, șansa de a deveni student se crea din anii de liceu prin ceea ce învățasem acolo.
Amintirile mele de la admitere nu sunt deloc vesele, căci eu mă știam un tip realist și comparam ceea ce trebuia să fac la scris sau la oral cu ceea ce făcusem și când auzeam în jurul meu că toți care ieșeau din examen spuneau că făcuseră perfect, mă întristam. Numai că,  cu cei care ziceau că făcuseră perfect, nu m-am întâlnit la deschiderea anului universitar și nici în sălile de curs, ceea ce însemna că respectivii nu știau să se auto-evalueze sau se lăudau în mod gratuit să pară ceea ce nu erau în realitate. Nu am cuvinte să descriu starea în care am fost când mi-am văzut numele în lista studenților admiși la facultate. Meciul era 1 - 0 pentru mine. Câștigasem partida și devenisem student.


(30 aprilie 2023)

No comments:

Post a Comment