Tuesday, April 18, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Logan C.

Când sunt în preajma copiilor mie nu-mi place să stau degeaba, ci fac cu ei lucruri obișnuite, care să le dezvolte dorința de a executa operațiuni, de a-și aduce contribuția la realizarea de construcții bazate pe mici calcule, cu utilizarea de reguli pe care copilul să le înțeleagă, dar mai ales, să le accepte ca pe o joacă, nu ca pe o corvoadă.
Cu Logan am făcut multe jocuri încă de la vremea când el nu avea trei ani. Ne-am jucat cu pietricele grupate câte una, câte două, câte trei sau câte patru. Îi ceream să-mi aducă trei pietricele să le pună în linie sau să-mi aducă patru pietricele și să realizăm un pătrat sau să-mi aducă trei pietricele și să realizăm vârfurile unui triunghi. După ce aducea pietricelele eu trasam linii între ele și am observat că băiețelul, din start așeza pietricelele să construiesc cu acele linii un dreptunghi sau un pătrat, niciodată un patrulater oarecare.
Într-o zi, pe când Logan avea șapte ani, am luat o foaie de hârtie și am scris niște cifre, formând niște șiruri, ca de exemplu 1, 2, 3, 4,.... și am cerut continuarea, iar el a scris 5, 6, 7, ... Am continuat scriind 1,1, 2,2,3,3, ... și tot așa am cerut continuarea. El a scris ceea ce trebuia. Am complicat lucrurile și am scris 1,2,2,3,3,3,4,4,4,4,5,5,5,5,5, ... și am cerut continuarea, iar Logan a scris 6,6,6,6,6,6, și  tot așa. Mi s-a părut interesant să continuăm și mi-a venit ideea și am scri 1,1,2,3,5,8,13, apoi am cerut continuarea și el a scris 21, 34, ceea ce m-a impresionat. Când au venit părinții lui de la muncă, le-am arătat foaia de hârtie și i-am întrebat când au auzit ei despre șirul FIBONACCI și răspunsul a fost că după liceu.
Eu mai am și alte lucruri cu acest băiețel care la nici doi ani, reușea să găsească pe telefon și să asculte My Way uneori cu Frank SINATRA, alteori cu alți interpreți, dar tot timpul același Me Way.


(18 aprilie 2023) 

No comments:

Post a Comment