Wednesday, April 19, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Octavian SAVU

Octavian SAVU a fost studentul meu în vremurile când predam disciplinele Structuri de date și Limbaje de asamblare la Secția de Informatică economică de la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică. El era un student foarte bun, înțelegând prin acest lucru, un student care învățase să programeze în limbajele C/C++ și care era preocupat să înțeleagă rostul structurilor de date în construirea de programe performante. De asemenea, cred că Octavian SAVU a înțeles mesajul meu că un programator este excepțional dacă știe limbaje de asamblare, altfel, oricâtă programare ar ști el, rămâne doar la stadiul de programator foarte bun.

Cu studentul Octavian SAVU am discutat mult mai mult decât programare și structuri de date. Am discutat și despre inginerie software și despre etapele ciclului de dezvoltare software, inclusiv despre realizarea documentației, a specificațiilor de programare și el mi-a dat dreptate că fluxurile din companiile care dezvoltă software presupun proceduri riguroase, ca tot ceea ce realizează membri echipelor să devină componente care se asamblează pentru a obține un produs software complex, lucru posibil dacă și numai dacă toți programatorii respectă reguli precise de realizare a componentelor.

Cu Octavian SAVU am discutat și despre dansurile populare românești. În acea perioadă era la modă spectacolul Lord of the Dance al lui Michael FLATLEY. Discutam că ar fi grozav dacă și la noi s-ar face un ansamblu cu vreo 10-12 perechi de tineri, dar numai tineri fără șunci, burți și care să fie înalți, dar care să danseze ca pe sârmă 90 de minute fără pauză, exact așa cum sunt tinerele de la Crazy Girls, tot timpul în mare formă. Se pare că nimeni din cei care ar trebui să facă ceva, nu se pun pe treabă și acele ansambluri de pe lângă structuri administrative sunt doar sinecuri unde tot felul de personaje au penetrat, doar pentru a consuma resurse, căci despre calitate nu va fi vorba niciodată. Cu Octavian SAVU am discutat și cred că dacă am fi făcut un proiect, ar fi avut ceva șanse, dar să lăsăm meseriile pentru ammerge în direcții unde nu avem experiență, este deja o aventură.



(19 aprilie 2023)

No comments:

Post a Comment