Dacă facem un inventar al accidentelor oarecare, vedem că numărul lor a crescut. Trebuie să acceptăm că accidentele feroviare sunt evenimente rare. Tot rare sunt și accidentele aviatice. Accidentele rutiere nu sunt deloc evenimente rare și acest lucru are explicație prin numărul foarte mare al mijloacelor de transport de pe șosele și a numărului foarte mare de șoferi ca mulțime absolut neomogenă, care relaționează pe trasee și generează accidentele din varii cauze.
Acum sunt mai mulți deținători de focoase nucleare.
Acum există niveluri diferite de securitate în manipularea focoaselor nucleare.
Acum riscul de producere a unui accident nuclear este mai mare ca oricând.
Acum probabilitatea unui accident celui care a generat pandemia de COVID, este imensă.
Acum este imposibil a face diferența între un accident nuclear și o acțiune nucleară militară.
Inexistența unui studiu bazat pe teoria probabilității care să furnizeze informații așa cum sunt date cele de la loterie, dar în zona de risc nuclear, relaxează atitudinea decidenților. Cine se va pune pe treabă și construiește un model probabilistic suficient de realist, va concluziona că riscul unui accident nuclear cu consecințe dintre cele mai grave este îngrijorător de mare și numai faptul că timpu trece, face ca probabilitatea producerii accidentului nuclear să crească de la sine, căci riscul este cu aceeași tendință pe care o are un motor care funcționează de a se defecta pur și simplu că fiabilitatea motorului este invers proporțională cu durata acestuia de funcționare.
(19 aprilie 2023)
(19 aprilie 2023)
No comments:
Post a Comment