Thursday, April 20, 2023

Visul lor: Sala Palatului

Cântăreți precum ANDRA, DELIA, BĂNICĂ Jr, BRENCIU, CIOBANU, DRAGOMIROIU, LOREDANA, aproape la fiecare final de an, dar și la jubileuri oarecare, în ultimul timp, susțin concerte la Sala Palatului în compania unor invitați. Acum de Paște, pe B1 Tv, Celine DION a avut un concert de acum câțiva ani la Detroit pe care această televiziune l-a prezentat acum în 2023. Era acolo un stadion arhiplin, ceea ce m-a dus cu gândul că dacă un stadion are peste 50.000 de locuri și Sala Palatului are 4060 locuri, diferența se vede de departe.
Nu mă apuc acum să caracterizez efortul cântăreților români, capacitatea lor de a atrage un public numeros, ci dorința publicului din spațiul mioritic de a plăti bilet pentru a-l vedea pe cântărețul preferat pe un stadion.
Pentru a realiza o astfel de abordare, cântărețul care tinde spre a cânta în fața unui public de peste 30.000 de persoane, trebuie:
- să fie el însuși o apariție,
- ca performanța sa să fie fenomenală,
- să aibă un repertoriu fulminant,
- ca invitații săi să fie ei înșiși magneți,
- managementul să fie revoluționar.
Am mari dubii că așa ceva reprezintă elementele pe care să le bifeze cântăreții din spațiul mioritic, pentru că promovarea la noi este o problemă. Un stadion cu peste 30.000 de bilete plătite reprezintă o dimensiune ce se definește prin repertoriu, voce, capacitate de mișcare, mister, toate fiind cultivate cu măsură, ceea ce pe la noi nu prea se realizează, din moment ce notorietatea se definește aici mai întâi ca notorietate negativă, divorțuri, bătăi, scandaluri, țepe, accidente, traume din copilărie și nu prin rezultate în domeniu. Să nu uităm că o cântăreață a făcut mai multă vâlvă cu problema copiilor nenăscuți, decât cu cariera sa cea muzicală, ceea ce este nasol de tot.
Deocamdată nu văd existența acelui management care să ducă spre umplerea unui stadion ca în vremurile de demult așa cum o făcea Gabi LUNCĂ, de către cântăreții de azi, pentru că le lipsește acel ceva care să stârnească interesul publicului. Nici maneliștii nu riscă o astfel de abordare, căci un repertoriu de 17 manele excepționale nu are niciunul dintre ei, iar invitații lor ar aduce elementul de monotonie, aspect ce trebuie evitat, iar alți invitați este dificil să încadreze acolo, căci amintirea Paulei SELING de la Opera română încă nu s-a șters, deși actul artistic de acolo a fost unul notabil și memorabil.



(20 aprilie 2023)

No comments:

Post a Comment