Wednesday, April 19, 2023

Ce înseamnă sa nu ai oameni….

 Când unii ajung pe poziții importante, au nevoie de colaboratori. Nefiind pregătiți se apucă să improvizeze . Colaboratorii lor sunt oameni luați la întâmplare și surprizele nu încetează sa apară. Așa s-a întâmplat imediat ce PSD a câștigat alegerile locale și alegerile parlamentare din anul 2016. faptul că PSD nu a dispus de oamenii potriviți a dus la situația catastrofală din anii ce au urmat anului 2016. Faptul că la poziția de premier s-au perindat Sevil SHHAIDEH, Sorin GRINDEANU, Mihai TUDOSE, Viorica DĂNCILĂ, ilustrează că Liviu DRAGNEA, cel care tăia și spânzura în partid, nu a avut echipă, căci el însuși a fost rodul evoluției ca întâmplare.
Cine dorește să aibă succes, trebuie să aibă echipă. Echipa se construiește folosind algoritmi foarte exacți de selecție, care garantează includerea în echipă doar a persoanelor care corespund profilului definit de lider. Liderul deja existent, definește profilul celor pe care dorește să-i includă în echipă. Liderul deja existent, alege pe membri echipei și nu membri echipei se lipesc liderul deja existent. Dacă apare fenomenul conform căruia diferite persoane se lipesc de liderul deja existent, acesta să nu se mire nicio secundă că i se va întâmpla și lui ceea ce i s-a întâmplat lui Liviu DRAGNEA, dar și altor lideri și aici îi voi enumera pe Emil CONSTANTINESCU și pe Ion ILIESCU. Traian BĂSESCU a fost liderul care și-a ales el echipa, dar profilul definit de el a fost unul greșit în raport cu criteriile mele, dar corect, după chipul și asemănarea lui.
Eu sunt sigur că cei care se trezesc lideri, fără a avea cunoștințe elementare de management politic, purced la constituirea echipei improvizând haotic și acceptă tovarăși de drum care sunt mânați de interese imediate, fără a avea nicio legătură cu obiectivele definite de liderul care se dorește a fi conducător. construirea echipei înseamnă selecția de oameni după criterii clare, bazate pe performanță reală, pe trăsături de caracter care se probează și care permit evaluarea concordanței dintre profilul real și profilul definit de liderul care vrea să construiască echipa. 
La vremea mea, pentru o anumită problemă unde m-am auto-intitulat lider, am definit criterii, am construit un profil și am selectat persoane, iar echipa cu care am lucrat a avut coeficient de succes de 85% ceea ce este rezonabil, dar într-un domeniu de mare interes este prea puțin, ceea ce înseamnă că liderul real trebui să facă o definire de profil și mai bună, iar selecția să fie cu mult mai riguroasă. Eu știu unde am greșit și cu trecerea timpului am eliminat riscurile apariției acelor greșeli, dar timpul a lucrat în defavoarea mea, căci cele 15% nu aveam cum să le mai recuperez.


(19 aprilie 2023)

No comments:

Post a Comment