Wednesday, January 30, 2019

În două click-uri

Dacă aveți nefericita ocazie să intrați pe cel puțin unul din 99% dintre portalurile românești, vă veți găsi în situația să căutați cu disperare ceea ce doriți să găsiți căci totul este:
- ascuns,
- de-a valma,
- indirectat,
- neconcludent,
- neierarhizat,
- bizar.
A regăsi informația ce ne interesează în numai două click-uri este situația ideală, care ne ferește de frustrări, de stres și de pierderea de timp, lucruri de care dezvoltatorii român nu țin seama din ignoranță, neprofesionalism, răutate, nepricpere și lipsă de respect.
De bun simț este ca omul să ajungă la ceea cel interesează din maximum două click-uri, dacă acela care a proiectat aplicația web are:
- un pic de respect față de client,
- suficient creier pentru a face ceva,
- o minimă calificare în domeniu,
- caracter de om normal.
Acum, în anul 2019, se știe că frecvențele de căutare sunt un criteriu bun de ierarhizare. Dacă fac un site să vând cravate, cămăși, pantalon și șosete și le pun în ordine alfabetică, dar și contorizez vânzările și văd că aplicația a fost vizitată de 1.000 de oameni astfel:
700 au cumpărat șosete,
100 au cumpărat cămăși,
 80 au cumpărat cravate,
 20 au cumpărat pantaloni,
nu mai pun în ordine alfabetică mărfurile, ci șosete, cămăși, cravate, pantaloni, iar fonturile vor avea dimensiuni descrescătoare. Eventual nici nu mai pun cuvinte, ci voi folosi desene stilizate, sugestive care să ușureze selecția, iar sub poză voi pune și cuvintele. La produse, voi pune culorile exact după frecvențeșe de achiziționare și în acest fel clientul nu va mai bâjbâi, ci va merge suficient de repede prin lista de produse, având impresia că aplicația web a fost făcută special pentru el, exact așa cum am văzut eu un portal pe aeroportul din Frankfurt care îl orienta pe cel care părăsea aeroportul, ghidându-l cu ceea ce i se oferă, hoyeluri, mijloace de transport și toate cele.

(30 ianuarie 2019) 

No comments:

Post a Comment