Saturday, January 26, 2019

Culturiștii de pe locul al II-lea

Se știe că învingătorul, adică sportivul care se poziționează pe locul I ia totul. El este campionul. La Eurovision nici nu mai există locul al II-lea și nici locul al III-lea. Multe dintre concursurile televiziunilor au numai un singur câștigător. Ceilalți nu mai contează. Așa este la Românii au talent, așa este la Vocea României, așa este și la X-Factor, există doar marele învingător.
Am considerat că este foarte important de văzut cum stau lucrurile în concursurile de culturism pentru că:
- într-un an sunt numeroase competiții,
- agendele competiționale au stabilitate,
- de la un an la altul există o dinamică ierarhizărilor,
- sportivii și cluburile au obiective pe termen lung,
- nu există rețete sau formule pentru ierarhizare.
Este interesant de analizat cum se ajunge pe poziția a II-a a podiumului și mai ales, ce se întâmplă cu sportivii care au ocupat o astfel de poziție. Se identifică următoarele posibilități:
- sportivul intră în competiție direct pe poziția a II-a, rămâne acolo și apoi dispare, 
- sportivul intră în competiție direct pe poziția a II-a, rămâne acolo și apoi ocupă locul I, 
- sportivul urcă treptat  pe poziția a II-a, rămâne acolo și apoi coboară tot treptat, 
- sportivul urcă treptat  pe poziția a II-a și apoi ocupă locul I, 
- sportivul urcă treptat  pe poziția a II-a, rămâne acolo și apoi dispare.
Orice antrenor care se respectă trebuie să-și facă niște calcule și împreună cu investitorii trebuie să știe exact cum să procedeze, pentru a dezvolta planuri de parcursuri pentru sportivi cu probabilități foarte bune de reușită, căci fiecare sportiv reprezintă o investiție înainte de toate pentru el, pentru antrenori și pentru sponsori. Nimeni nu-și va permite să gândească în alți parametrii, pe baza unor impulsuri de moment sau prin nesocotirea factorilor aleatori care influențează decisiv performanțele. Este deosebit de important să se treacă la analize de serii de date. Cum la noi nu există clasamente complete pe termen lung, mă folosesc de ceea ce mi se oferă din competiția Mr. Olympia, pentru că datele sunt:
- pe termen lung,
- comparabile,
- omogene ca sistem de arbitrare.
Culturiștii de pe locul al II-lea reprezintă acea categorie de sportivi care este pepiniera marilor campioni, adică a învingătorilor, căci sunt prea puține cazurile în care campionii ies din spuma mării.
O dată stabilită metodologia, oricine dorește și mai ales, oricine dispune de serii de cel puțin 16 termeni ca lungime, prin aplicarea pașilor din aceste articole, va obține tot ceea ce trebuie și va avea un instrument de lucru foarte bun. Dacă se vor face multe prelucrări, cu atât mai bine, căci orice generalizare este bine venită, iar experiențele fiecăruia sunt bunuri câștigate.


(26 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment