Wednesday, January 9, 2019

Captarea atenției

Toți vrem să fim vedete care:
- să câștige milioane de euro din munca lor,
- să fie salutate pe stradă,
- să fie sub luminile reflectoarelor,
- să fie pe primele pagini ale tabloidelor,
- să apară la buletinele de știri Tv,
- să fie folosite în reclame,
- să aibe stele pe aleea vedetelor,
- să fie imagini ale unor branduri,
- să fie adulate exact ca vedete autentice.
Cum așa ceva nu prea este de lungă durată, vedete răsuflate, ieșite din circuit, de care lumea a uitat, fac eforturi disperate să se mai vorbească despre ele cât de cât. De aceea:
- povestesc picanterii de acum 30 de ani,
- se lipesc de nume celebre ale zilei de azi,
- fac gesturi nespecifice vârstei lor înaintate,
- apar în ipostaze de-a dreptul șocante,
- fac pe interesantele deși totul e forțat.
Am mai zis eu undeva că ciorba de burtă nu se reîncălzește și aceste vedete răsuflate nu înțeleg că:
- succesul e pe scurtă durată,
- vremea lor a treecut,
- nu mai sunt interesante,
- lumea vrea altceva,
- fost-ai lele cât ai fost
și forțează nota, iar cei care umblă după chestii șocante le încurajează să fie cât mai penibile, cât mai grotești și să le aducă lor rating, neinteresându-i pe cei din media altceva. De aceea vedem foste glorii în situații jenante, răscolirea unor momente nefericite și elemente scăpate de sub control. Transmisiile în direct a unor înmormântări, surpinderea unor foste glorii trecute de 90 de ani în ipostaze pe care ele nu și le doresc, prezentarea de momente mai mult decât penibile, ar trebui să fie interzise de CNA pentru a le fi protejată imaginea, dar nu se întâmplă așa ceva. Despre deontologia profesională a unor jurnaliști nici nu ai cum să discuți din moment ce ștacheta a coborât atât de jos încât a arăta poponețul unui premier  sau a duce un dialog în direcția suburbanului sunt acte de cultură, în mintea lor.


(09 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment