Știm cu toții că oamenilor le plac numerele frumoase. De exemplu, toți părinții vor ca elevii, copiii lor, să obțină numai note de 10. Și mașinile au în denumirea lor FIAT-500, FIAT-2800, GM 2300, GM 60-Degree, Toyota 1000, Toyota 2000GT și lista continuă.
Există și următoarea chestiune: 1 milă (terestră) = 1.609,344 m adică o milă înseamnă 1,609km. Am văzut în USA semne de circulație de limitare de viteză care impun să nu se depășească 30 mile, 40 mile și 60 mile, adică să nu se depășească 48,27km când semnul este 30 mile, 64,36km când semnul este de 40 mile și, respectiv, 96,54km pentru semnul de 60 mile. Foarte frecvent apare limitarea de viteză 35 mile/h adică aproximativ 56 km/h. Și totuși omul este același, modul în care sunt percepute schimbările de repere la om sunt aceleași. De dragul frumuseții numerelor și acolo și la noi au rămas limitările aceleași, deși în realitate ele înseamnă cu totul altceva ca evoluție în trafic, deși autovehiculele sunt cu aceleași performanțe tehnice. În USA limita de viteză maximă este 65mile/h adică 110km, iar europenii trebuie să se obișnuiască cu această realitate, ei fiind aceia care au pe autostrăzi limita de 130. Limitarea la 85 mile/h, adică 137 km/h este o realitate. Nu trebuie uitat că pe cadranul mașinilor viteza este dată acolo in mile și nu în km.
Numai Lenin ar fi întrebat: ce-i de făcut? Să lăsăm semnele așa sau să facem conversia? Cum ar arăta un semn care în loc de limitarea vitezei la 30km/h să aibă scris pe el 48,27 este deja o problemă. Semnele de circulație de limitare a vitezei au semnificație diferită în Europa față de USA din punct de vedere cantitativ. Există acolo și diferențe de viteze pentru circulația în timpul zilei și pentru circulația în timpul nopții.
(20 septembrie 2016)
No comments:
Post a Comment