Friday, September 16, 2016

Calificativul nostru secret

Fiecare dintre noi, dacă este șofer, trebuie musai să-și calculeze indicatorul secret, pe care să nu-l spună nimănui dac care să stea la baza unei autoanalize pentru a trece la măsuri urgente dacă este cazul. Aici ă refer numai și numai la cei care au carnet de șofer, nu și la cei care conduc fără carnet. Ei intră într-o categorie de care nu mă ocup deloc. Se ocupă justiția. Indicatorul este foarte simplu şi se calculează ca o medie aritmetică a notelor acordate. Dacă media este mai mică de 7,82  înseamă că este vorba de un șofer rău. Dacă media este mai mare decât 9,12 este un șofer foarte bun.Cine are medie mai mare decât 7,82 și mai mică decât 9,12 înseamnă că este un șofer bun. Trebuie puse note în coloana din tabelul de mai jos, acestea se adună și se face medie aritmetică.

Nr.
Caracteristica
Punctaj
01
Treci  pe roșu și te bucuri că ai reușit (da=0 niciodată=10

02
Treci pe galbeni și crezi că ai căștigat timp (da=0, niciodată=10)

03
Depășesc viteza (niciodată=10, mereu=0)

04
Am șifonat mașina (niciodată=10, nu mai știu de câte ori=0)

05
Fac depășiri riscante (niciodată=10, e plăcerea mea=0)

06
Conduc agresiv (niciodată=10, este stilul meu=0)

07
Vorbesc la telefon când conduc (niciodată=10, este normal s-o fac=0)

08
Dansez schimbând benzile (niciodată=10, e adrenalină=0)

09
Claxonez când mă enervează șoferii( niciodată=10, fără motiv=0)

10
Arunc gunoaie din mașină (niciodată=10, adică de ce nu=0)

11
Respect semnele de circulație (totdeauna=10, cum adică=0)

12
Roata mașinii stă la stop (întotdeauna=10, depinde=0)

13
În trafic întâlnesc numai șoferi idioți (toți=0, doar dacă fac greșeli=10)

14
Las distanță față de cel din față (întotdeauna=10, niciodată=0)

15=K
Gesticulez și-i apostrofez pe șoferi în trafic (niciodată=10, mereu=0)


TOTAL


Indicator = TOTAL/K


Fiecare șofer își dă nota pe care o consideră că-l caracterizează. Dacă este un obicei să treacă pe roșu și nu-l mustră conțiința punctajul său este recomandat să fie 0; dacă a comis această eroare din neatenție sau ca să evite crearea unei situații de risc consider pentru gravitate să-și acorde cel mulr 2 sau 3 puncte. Dacă un șofer din 10 derumuri la 6 vorbește la mobil, nota sa va trebui să fie 4, adică  10-6=4. Dacă șoferul claxonează în 4 situații din 40, adică aplicând regula de trei simplă, rezultă că cele 4 situații îmseamnă un punct și-și va acorda 9 puncte, adică 10-1=9. Fiecare își va calcula indicatorul așa cum consideră el, fără să se laude cu el în târg. Este secretul fiecăruia. Dacă rezultă că nu sunt un șofer bun ci foarte bun, nu trebuie să-mi schimb comportamentul. Dacă sunt un șofer bun, trebuie ca în următoarea perioadă să schimb ceva în stilul de conducere pentru a fi foarte bun șofer. E problematic pentru șoferii care au indicatorul cu nivel ce arată că sunt răi. Ei înșiși trebuie să se corecteze. Este foarte foarte greu să-și schimbe mentalitatea dar e treaba lor. Tocmai de aceea indicatorul este secret, pentru că fiecare știe ce fel de șofer este, dar numai pentru sufletul lui. El va face fix ceea ce vrea. Eu mi-am calculat indicatorul secret și știu unde am de lucrat, la carcateristicile 03 și 13 unde punctajul ce mi l-am acordat a fost 6.
Voi fi interesat de punctele de vedere ale cititorilor blogului meu pentru a îmbunătății structura acestui tabel.

(16 septembrie 2016)



No comments:

Post a Comment