Fiecare dintre noi, dacă este șofer, trebuie musai să-și calculeze indicatorul secret, pe care să nu-l spună nimănui dac care să stea la baza unei autoanalize pentru a trece la măsuri urgente dacă este cazul. Aici ă refer numai și numai la cei care au carnet de șofer, nu și la cei care conduc fără carnet. Ei intră într-o categorie de care nu mă ocup deloc. Se ocupă justiția. Indicatorul este foarte simplu şi se calculează ca o medie aritmetică a notelor acordate. Dacă media este mai mică de 7,82 înseamă că este vorba de un șofer rău. Dacă media este mai mare decât 9,12 este un șofer foarte bun.Cine are medie mai mare decât 7,82 și mai mică decât 9,12 înseamnă că este un șofer bun. Trebuie puse note în coloana din tabelul de mai jos, acestea se adună și se face medie aritmetică.
Nr.
|
Caracteristica
|
Punctaj
|
01
|
Treci pe roșu și te bucuri că ai reușit (da=0
niciodată=10
|
|
02
|
Treci
pe galbeni și crezi că ai căștigat timp (da=0, niciodată=10)
|
|
03
|
Depășesc
viteza (niciodată=10, mereu=0)
|
|
04
|
Am
șifonat mașina (niciodată=10, nu mai știu de câte ori=0)
|
|
05
|
Fac depășiri
riscante (niciodată=10, e plăcerea mea=0)
|
|
06
|
Conduc
agresiv (niciodată=10, este stilul meu=0)
|
|
07
|
Vorbesc
la telefon când conduc (niciodată=10, este normal s-o fac=0)
|
|
08
|
Dansez
schimbând benzile (niciodată=10, e adrenalină=0)
|
|
09
|
Claxonez
când mă enervează șoferii( niciodată=10, fără motiv=0)
|
|
10
|
Arunc
gunoaie din mașină (niciodată=10, adică de ce nu=0)
|
|
11
|
Respect
semnele de circulație (totdeauna=10, cum adică=0)
|
|
12
|
Roata
mașinii stă la stop (întotdeauna=10, depinde=0)
|
|
13
|
În
trafic întâlnesc numai șoferi idioți (toți=0, doar dacă fac greșeli=10)
|
|
14
|
Las
distanță față de cel din față (întotdeauna=10, niciodată=0)
|
|
15=K
|
Gesticulez
și-i apostrofez pe șoferi în trafic (niciodată=10, mereu=0)
|
|
|
TOTAL
|
|
|
Indicator
= TOTAL/K
|
|
Fiecare șofer își dă nota pe care o consideră că-l caracterizează. Dacă
este un obicei să treacă pe roșu și nu-l mustră conțiința punctajul său este
recomandat să fie 0; dacă a comis această eroare din neatenție sau ca să evite
crearea unei situații de risc consider pentru gravitate să-și acorde cel mulr 2
sau 3 puncte. Dacă un șofer din 10 derumuri la 6 vorbește la mobil, nota sa va
trebui să fie 4, adică 10-6=4. Dacă șoferul
claxonează în 4 situații din 40, adică aplicând regula de trei simplă, rezultă
că cele 4 situații îmseamnă un punct și-și va acorda 9 puncte, adică 10-1=9.
Fiecare își va calcula indicatorul așa cum consideră el, fără să se laude cu el
în târg. Este secretul fiecăruia. Dacă rezultă că nu sunt un șofer bun ci
foarte bun, nu trebuie să-mi schimb comportamentul. Dacă sunt un șofer bun,
trebuie ca în următoarea perioadă să schimb ceva în stilul de conducere pentru
a fi foarte bun șofer. E problematic pentru șoferii care au indicatorul cu
nivel ce arată că sunt răi. Ei înșiși trebuie să se corecteze. Este foarte
foarte greu să-și schimbe mentalitatea dar e treaba lor. Tocmai de aceea
indicatorul este secret, pentru că fiecare știe ce fel de șofer este, dar numai
pentru sufletul lui. El va face fix ceea ce vrea. Eu mi-am calculat indicatorul
secret și știu unde am de lucrat, la carcateristicile 03 și 13 unde punctajul
ce mi l-am acordat a fost 6.
Voi fi interesat de punctele de vedere ale cititorilor blogului meu pentru
a îmbunătății structura acestui tabel.
(16 septembrie 2016)
No comments:
Post a Comment