Sunday, July 10, 2016

Unicitatea mesajului


Un partid nou, așa cum este USR trebuie să transmită mesaje clare, așa fel  încât să fie cunoscute: statutul,  doctrina,  programul și obiectivul cu care iese în public. Comunicatorii trebuie să știe să facă acest lucru cu mare precizie. Orice altă abordare duce la distorsionarea mesajelor și lumea nu mai înțelege nimic.
Să considerăm mesajul: Ana are mere.
În cazul în acre comunicatorii vin și spun simplu: Ana are mere, toată lumea înțelege că mesajul transmis este că persoana cu numele Ana are precis, mere și nu altceva.
În cazul unui comunicator nesigur pe el, va apare cu siguranță includerea în text ceva de felul: în opinia mea, din câte am înțeles, se pare că Ana ar fi posibil să aibă niște fructe, probabil mere sau pere.
Un altul va spune că vorbeșteîn nume propriu și că dacă există suspiciunea că Ana are mere nu influențează cu nimic programul partidului.
Un altul spune că faptul că pe surse se zice că Ana are mere, ea de fapt nu are mere și numele persoanei va fi comunicat o dată cu lansarea cadidaților la funcțiile de  primari.
Un alt comunicator aerian va spune: eu nu am cunoștință până în la acestă oră de faptul că Ana are mere. Probabil în zilele următoare se va analiza și va apare un comunicat de presă al conducerii partidului.
Ce grozav ar fi să apară peste tot comunicatorii acre să spună simplu și fără ezitare răspunzând unor întrebări:
-          Da, Ana are mere. E normal ca Ana să aibă mere. Este sezonul merelor, nu? Peste tot sunt inși neinstruiți care vorbesc doar pentru a se afla în treabă. Nu este de mirare de ce PNL a luat hotărârea eroică de a impune reguli în comunicare. Oricum pentru ei este prea târziu, pentru că amatorismul le-a șifonat imaginea. PSD-ul are câțiva comunicatori care spun deja lucruri plate, lăsându-l pe Dragnea să glăsuiască noutățile, adică să ofere mesaje, iar ceilalți doar le propagă, uneori destul de șters. Stau și mă întreb cum ar arăta mesajul cu Ana are mere din gura unui Calimente sau a lui Firea sau chiar a lui Gorghiu, să nu maizic cum ar transmite mesajul bietul Predoiu. Tonul solemn și cuvintele apăsate ale lui Tăriceanu ar face să se zbârlească părulde pe ceafă și celui mai neînfricat luptător de K1. Rezultă cu claritate că niște comunicatori foarte buni nu sunt niște curele de transmisie cum erau cândva sindicatele, ci purtători de mesaj, adică niște persoane care aduc voturi dacă sunt buni sau pierd voturi dacă sunt slabi. Punct.


P


(10 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment