Monday, July 9, 2018

Semnificația LIKE-urilor de pe facebook

Unii cred foarte mult în puterea Lik-urilor de pe Facebook. este adevărat că orice rețea de socializare spune multe. Numai că a transforma un cont de pe acea rețea într-o dogmă, ridicată chiar la rang de religie și de amenințare, este chiar prea mult. Este adevărat că sunt persoane care cred că au rol de a influența conștiințe prin postările lor de pe rețelele de socializare. Uneori, faptul că circulația de mesaje face ca în piețe și pe străzi să se adune oameni, doar prin faptul că au apărut chemări la luarea de atitudine, trebuie să fie determinată de o cerință esențială și anume de dorința oamenilor de a face un anume lucru, de nemulțumirile acestora.
este adevărat că butoanele de pe Facebook se activează, respectiv, se dezactivează, iar textele se editează și chiar se și șterg. Volatilitatea mediului virtual devine un semnal ori de câte ori este atinsă o masă critică.
Am văzut în ziua de 9 iulie 2018 ziceri ale unor persoane, numite de sociologi, postaci, cum că-și retrag Like-urile date prezidentului. Am înțeles că prezidentul ține seama foarte mult de ceea ce se întâmplă în mediul virtual. Poporul român nu este 100% iubitor de Facebook din moment ce cred că doar vreo 40% dintre români au conturi pe Facebook și  mai puțin de 15% dintre români sunt activi regulat pe Facebook. Numai vreo 5% dintre români cred în puterea unui Like. Eu dau Like doar la ceea ce mi se pare mie interesant ca text sau ca poză, dar în niciun caz pentru a-mi exprima o opțiune sau un accept, ci doar o părere și nimic mai mult. Like-ul meu nu este, nu a fost și nu va fi o adeziune la ceva sau nici măcar o notă la purtare care să gireze ceva făcut de cineva, indiferent cine este respectiva persoană.
În mediul virtual, schimbul de mesaje este esențial. Există comerț electronic, există reclame în mediul virtual, există sondaje. Toate acestea formează un complex cu totul diferit de ceea ce se știe în viața reală. De aceea, fără a se forma o nouă conștiință, în care să nu mai fie amalgamul aprecierilor din mediile convenționale amestecate cu cele din mediul virtual, este greu să se facă distincție între atitudinile de acordare a unui Like și respeciv, anularea acestuia, dislike, care se face la fel ca și în cazul acordării, tot de la același buton, ca la întrerupătorul sus-jos de electricitate.
Mai anul trecut, când prezidentul nu știu ce a făcut, i-au dispărut câteva mii de Like-uri. Acum când a semnat decretul de revocare pentru Laura Codruța KÖVESI, cred că va fi într-o situație destul de delicată. Admiratorii comuni ai celor doi vor fi foarte supărați și este foarte probabil să se manifeste retrăgându-și like-urile. Cine se ocupă și de acest aspect va trebui să găsească soluția. Am auzit că Elena UDREA avea postacii ei care creau conturi fictive și-i acordau lik-uri într-o veselie. Dacă așa stau lucrurile, adică pe bani, semnificația informației este jalnică, de neluat în calcul, căci miroase a manipulare grosolană. Oricum, Laura Codruța KÖVESI a ieșit din scenă, iar Klaus IOHANIS este prezident și trebuie să-și ducă mandatul, căci are multă treabă, iar zilele trecute și-a anunțat intenția de a candida pentru al doilea mandat. Viața curge înainte și cu și fără Like-uri căci la urne merg ca 90% dintre cei pe care managementul de Like-uri nici nu-i interesează căci nu au preocupări în acestă sferă cantitativă de măsurători de indicatori provenind din informațiile ale  rețelelor de socializare.



(09 iulie 2018) 

No comments:

Post a Comment