Thursday, November 5, 2020

Cum îți dai seama că informatizarea e la pământ

Nu trebuie să fii doctor în informatică pentru a-ți da seama că informatizarea într-un domeniu este la pământ.
Primul semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că organizația care păstorește acel domeniu nu are un portal.
Al doilea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că formularele utilizate nu sunt proiectate de specialiști pentru a permite operarea pe calculator, câmpurile neavâd partajeri pentru a se scrie fiecare caracter într-un spațiu bine definit. Nefiind proiectate de specialiști dimensiunile câmpurilor nu sunt adecvate, fiind ori prea lungi, ori prea scurte și nu încap șirurile de caractere ce definesc câmpul.
Al treilea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că petentul trebuie să cpmpleteze în formular câmpuri redundante, din moment ce acele date se află în bazele de date în mod obligatoriu, știut fiind faptul că o informație se introduce o singură dată în baza de date, iar regăsirea este efectuată după o cheie care este unică.
Al patrulea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că se cere încărcarea de șișiere imagine cu o serie de documente de identificare sau de justificare, aflate deja în bazele de date cu care organizația este obligată să fie interconectată pentru a realiza sisteme informatice integrate.
Al cincilea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că nu există concordanță între denumirile câmpurilor sau indicatorilor înscrise în diferite documente. De asemenea, denumirile nu sunt definite explicit din punct de vedere al conținutului, al utilității și al modului de solicitare.
Al șaselea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că  nu există exemple clare de a completa formulare, de a urma fluxuri și de a interpreta rezultatele oferite de sistemul informatic.
Al șaptelea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că interfața om-calculator nu este prietenoasă din mai multe puncte de vedere, din care cel esențial este acela legat de modul de indicare a erorilor de introducere a datelor de către cetățean. Sunt situații în care nu există posibilitatea de a verifica dacă datele introduse sau fișierele atașate sunt corecte, iar în caz în care cetățeanul observă erori să aibă posibilitatea de a le corecta. Inclusiv situația atașării multiple a unui fișier ar trebui validată automat ca rezultat al fotografiilor identice.
Al optulea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că interfața este total diferită de a celorlalte sisteme informatice, deși tipologiile de interacțiuni nu diferă radical comparativ cu a altor sisteme informatice deja aflate în uz curent.
al noulea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că  organizația dorește să dețină un control exagerat, nejustificat asupra interacțiunii om-calculator. În acest sens, se folosesc coduri transmise pe e-mail sau SMS, dar și utilizarea unor termeni fie prea tehnici, fie ambigui care îl pun în dificultate pe cetățean.
Al zecelea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că  este disprețul pe care organizația îl are față de cetățean din moment ce impune deplasarea acestuia la sediul organizației pentru creearea contului de dialog sau ignorarea răspunsurilor pe care organizația trebuie să le dea cetățeanului în sensul rezolvării problemei, deși soluțiile oferite de organizație sunt că nu s-a rezolvat din vina cetăteanului, nu din indolența, din lipsa de proceduri complete și lipsa de profesinalism din organizație.
Al unsprezecelea semn că informatizarea este la pământ într-un domeniu este acela că termenele de soluționare au rămas împietrite la 30 de zile, deși legiuitorul ar trebui să reducă termenul, simultan cu creșterea salariilor în organizație dacă și numai dacă acest termen se reduce substanțial.

Ar mai fi și alte semne din care să ne dăm seama că informatizarea e la pământ în organizații, dar nu ne încălzește cu mai nimic, ci ne înfurie, căci cei din organizație ne tratează pe noi cetățenii ca pe niște servitori, deși ar trebui să fie invers, să fim parteneri.







(05 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment