Friday, November 13, 2020

Masochismul informatic

    Era pe vremuri o emisiune Tv intitulată IARTĂ-MĂ pe care o urmăream cu atenție nu pentru conținut, ci pentru a vedea până unde coboară demnitatea umană, pe care această emisiune o încurajea cu elan revoluționar, cu veselia și cu adormirea de conștiință aferentă.
    Azi, în vremuri de pandemie, când am suficient timp să bântui prin portaluri mioritice, de fapt dau dovadă de masochism informatic, din moment ce execut pas de pas ceea ce acele portaluri îmi cer pentru a avea o comunicare cetățean-instituție prin intermediul calculatorului și Internetului. Cum este arhicunoscut că organizațiile de stat sunt bolșevice, pline de dispreț față de cetățean și cu ușor aer de exterminare a voinței cetățeanului, am vrut să văd până unde se merge cu gradul de chinuire a acestuia, dacă îndrăznește să realizeze acel dialog cu organizația prin intermediul portalului.
    Acum există bănci virtuale și crearea de conturi la acestea NU presupune nicio clipă deplasarea clientului la sediul băncii și niciun alt contact face to face a băncii cu clientul, iar transferurile de bani sunt cele mai sensibile, cu mult mai sensibile decât raportările, accesul la informații proprii sau efectuarea de plăți și nu de încasări, unde ar exista un oarecare risc la o adică. Nu există ură care să determine pe cineva care vrea să facă rău altcuiva în a-i plăti dările către stat.
Intrând pe portalul casei de pensii București am văzut că am posibilitatea să-mi fac contul meu. Nu știu la ce mi-ar folosi, dar am purces la a-l face, știind clar că există carențe din punct de vedere informatic, dar am vrut să văd câtâ dreptate am.
mai întâi, zona aceea nu mă atenționează că:
- se va obține un document ce trebuie tipărit și acel document nu are opțiunea de salvare,
- trebuie să am la mine când merg la ghișeu și copie de pe buletinul de identitate,
- trebuie să completez o cerere pe un formular tip.
Cei ce au proiectat portalul sunt:
- ageamii,
- primitivi,
- violenți,
- aroganți,
- suficieni,
- mediocrii,
- neprofesioniști.
Dacă nu ar fi fost așa, ar fi știut că:
- cei ce fac cont online acolo au stocate în baza de date toate elementele de identificare,
- chiar accesarea acelui buton de solicitare cont online joacă rol de cerere acceptat de cetățean,
- dacă omul își tipărește formularul generat, tot el tipărește și cererea la o adică,
- formularul tip se completează de acasă și omul vine la ghișeu cu 3 foi, două generate și copia CI.
Ceea ce mi s-a oferit pe acest portal face parte din panoplia micilor șicane ale unor informaticieni care nu cunosc nimic despre aplicațiile informatice orientate spre cetățean - COS sau despre informatica orientată spre cetățean, al cărui acronim mi-e rușine să-l scriu aici. Dacă persoanele ar fi vrut să facă ceva special, copiau interacțiunea de creare cont online de la băncile virtuale și nu mai era necesară:
- deplasarea la sediu,
- primirea username și parolă,
- tipărire de 3 pagini,
- dezvoltarea excesului de redundanță,
- umilirea parșivă a cetățeanului.
Să nu uităm că fenomenul Pitești din anii '50 este produsul unei gene a răului specifică spațiului carpato-danubiano-pontic unde Manole a omorât-o pe Ana prin zidire, unde doi ciobani îl căsăpesc pe al treilea și unde proverbe precum capul plecat sabia nu-l taie sau să-i moară capra vecinului, nu se regăsesc la alte popoare. ca o prelungire a acestor carențe de caracter, apar și aceste minusuri în aplicațiile om-calculator din informatizarea primitivă de pe plaiurile noastre, ca expresie a acelorași metode de umilire a cetățeanului, aplicate mai fin, sub denumirea democratizare a societății, ca rezultat al reducerii cetățeanului la statutul de obiect în mâna unei birocrații criminale.




(13 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment