Monday, November 16, 2020

Am fost manager de proiect

 Am fost manager de proiecte, zic eu de succes pentru că am realizat exact ceea ce mi-am propus. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost că am lucrat cu o echipă de excepție și această echipă a realizat coordonarea, colaborarea, comunicarea și nivelul de excuție a lucrat pe bază de proceduri. Nu s-a făcut rabat de la calitate și de la respectarea termenelor.
Primul meu avantaj ca manager de proiect a fost că eu mi-am construit echipa de fiecare dată.
Al doilea avantaj al meu a fost că în evaluare am avut un criteriu care nu s-a schimbat.
Al treilea avantaj a fost că nu m-am văitat datorită faptului că echipa era extrem de performantă.
Al patrulea avantaj s-a datorat faptului că în mesajele mele a lipsit verbul a putea.
Al cincilea avantaj a avut la bază deschiderea, încrederea și transparența în muncă și decizie.
Voi da exemplu: s-a pus problema achiziționării unui milion de laptopuri de 100$ bucata pentru elevi. Venea solicitarea de la cel mai înalt nivel. Am decis de pe poziția de manager de proiect să formulez un răspuns imbatabil. În acest sens am constituit o echipă formată din cei mai buni specialiști din Ro pe probleme de hardware și software. Le-am prezentat problema și le-am cerut ca pe cel mult două pagini inclusiv semnăturile să-și spună opinia, fără a folosi verbul a putea și concluzia să fie clar DA sau NU, cu argumente evidente, cuantificate. Respectivii, în termen de o săptămână au venit cu cele două pagini. le-am citit. Erau perfecte căci autorii lor erau perfecți. Paginile au plecat și dacă ați văzut că s-a implementat acea bazaconie, am văzut-o și eu. Imaginațiv-ă defectarea simultană a 300 mii de laptopuri... Imaginațivă săli de clasă cu 30 de prize din podea sau din tavan care să alimenteze acele jucării de 100$. În mintea mea era altceva. La 100 de milioane de bucăți ar reveni ciubuc 3$ are rezulta 3 milioane ceea ce nu e de colea. Era un business păgubos, așa cum au mai fost făcute altele. Nu vreau să-mi dau drumul la gură.
Ca să fii manager de proiect trebuie:
- să fii pe picioarele tale,
- să nu fii sluga nimănui,
- să-i cunoști și să-i alegi pe cei mai buni,
- să eviți caracterele conflictuale,
- să știi tu să faci ce ceri celorlalți.
Managerul de proiect trebuie să aibă ce oferi echipei, că pe ochi frumoși nu face nimeni nimic, dar dacă nu știe să spună ce vrea, nu știe să fixeze condițiile și face rabat de la calitate, va avea surprize dintre cele mai neplăcute, căci orice ezitare, orice carență este taxată dur și încet-încet proiectul se compromite.






(16 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment