Wednesday, November 25, 2020

Doar cu buletinul la Paris


M-am forțat să văd și eu un film românesc făcut după anul 2000 și abia acum am reușit să văd filmul Doar cu buletinul la Paris. este un film realizat în anul 2015. Acum am explicația de ce filmele românești nu sunt frecventate așa cum erau filmele lui Sergiu NICOLAESCU. Nimeni nu dă banul să vadă și să audă exact cele ce se văd și se aud în orice mahala. Cinematograf înseamnă:
- acțiune,
- poveste,
- metaforă, 
- eroi,
- dialog,
- context.
Filmul  Doar cu buletinul la Paris este un exemplu de neo-realism italian întârziat, care acum în anul 2020 este greu de înțeles. Aici nu vreau să comentez nici aparițiile unor actori de excepție în roluri minore, nici limbajul colorat, nici schematismul și nici caracterul predictibil al tuturor pașilor, ci doar faptul că m-am supus unui supliciu pe care nu-l meritam. Totuși am rămas la convingerea că în viitor va trebui să citesc prezentarea filmului căci pe timpul meu și cu Internetul am ce face.








(26 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment