Tuesday, November 17, 2020

Nu mă așteptam...

 Nu mă așteptam să văd nume de străzi, nume de școli, nume de stadioane, nume de festivaluri date unor persoane aflate în viață. Eu nu știu cum aceștia au acceptat așa ceva. Este adevărat că un rege acceptă ca efigia sa să se afle pe monede, ca moaca lui să se afle pe bacnote. Nu exclud să se scrie cărți despre personalități aflate printre noi care au rezultate excepționale în oarece domenii. 
Mi se pare excentric să se facă statui cu persoane aflate în viață, iar prezența de busturi în locuri publice ale unor persoane în viață, oricât de meritorii sunt respectivele persoane arată chestii, care îmi arată nu putere, ci slăbiciune. 
Am văzut că se tipăresc timbre cu actori care trăiesc, cu sportivi după realizarea unor performanțe de excepție. Una-i una, alta-i alta. Un timbru e un timbru, o stradă e o stradă. Mi se pare ciudat să spui că mergi pe ionivan la numărul 12 găsești WC-ul și ai unde să te slobozești după ce bagi moneda de 50 de bani că-ți dă și hârtie insuficientă în preț.
Am fost șocat să văd că Mariana DEAC și-a tras festival care-i poartă numele. O apreciam pe respectiva până să văd grozăvia. Acum a scăzut în ochii mei. Discutam cândva că bine a făcut Nicoilae CEAUȘESCU că:
- șia publicat opera în volume frumos copertate,
- a impus să i se acorde cele mai înalte distincții,
- s-a sărbătorit cu fast la vârste rotunde,
- avea plăcerea să-și vadă slugile terfelindu-se în ultimul hal.
Omul era conștient că la o adică toți îl vor denigra, așa că să se bucure cât avea puterea. Nu a greșit, căci toți care l-au pupat în c-r după 22 Decemrie 1989 se deziceau în cele mai zgomotoase feluri de el și nu a greșit. Era el fără știință de carte prea multă, dar avea simțul realității în ceea ce-l privea. Nu mă mir că dintre contemporanii mei sunt unii care-i urmează exemplul și cred că nu fac rău, căci românul nu este recunoscător indiferent ce-i faci și dacă are posibilitatea de îngroapă de viu sau te păun la zid și pun pușcociul pe tine, fără să regrete vreo clipă, mai rău ca în Evul Mediu.

(17 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment