Saturday, November 14, 2020

Black Friday

 Acest Black Friday din 13 noiembrie 2020 este încă un prilej de a vedea cât sunt comercianții de:
- lacomi,
- limitați,
- șmecheri,
- mincinoși,
- prefăcuți,
- farsori.
Este naivitate dacă nu pur și simplu prostie să credem că acești comercianți care sunt în stare să-l jupoaie de viu pe client, sunt dintr-o dată bântuiți de mărinimia de a face pe galanții cu victimele de până mai ieri. Ei au tehnici deloc rafinate de a minți. Cresc prețurile vertiginos pentru a veni doar peste câteva zile cu reduceri spectaculoase, care nu sunt altceva decât vechile prețuri. În mod normal ar trebui să procedeze așa:
- să anunțe produsele și prețurile P1 la 1 ianuarie anul Ț,
- să revină cu prețurile P2 acelorași produse la jumătatea anului Ț,
- să aplice procentul de reducere pentru vinerea neagră la minimul dintre prețurile P1 și P2.
Acum ceva timp, am cumpărat o pereche de pantofi GEOX la prețul X. Fiind exact ce-mi trebuiau pentru condusul cu mașina, am zis să cumpăr același tip de pantofi, care reduși cu 50% în anul următor, costau exact X lei.
O singură dată s-a produs un eveniment de Black Friday, anume, magazinul virtual a făcut un calcul: pentru a plăti o reclamă ar fi cheltuit Y lei pentru 3 minute de televiziune. Cineva de la echipa managerială a avut ideea de a lua câteva televizoare ultramoderne și de a le vinde la un preț simbolic, care nu reprezenta nici 5% din valoarea produsului. S-a făcut tam-tam pe acestă temă în televiziuni, căci s-a crezut că a fost o greșeală de stabilire a prețului redus. este adevărat că magazinul a pierdut Z lei din acea reducere pentru televizoarele care s-au vândut instantaneu, dar reclama făcută magazinului pentru eroarea pretinsă care de fapt nu a fost eroare, a generat o economie de cel puțin 10*Y lei.
În rest, toul e apă de ploaie de Black Friday.




(14 noiembrie 2020)

No comments:

Post a Comment