Tuesday, November 17, 2020

Managementul valorilor autentice

 Acum când credem că Europa și-a deschis porțile ne dăm în bărci:
- redefinind criterii valorice în jos,
- fabricând personalități banale,
- împopoțânând cu titluri nesemnificative,
- scoțând în față pe cei banali sau obișnuiți,
- făcând transfer accelerat de notorietate.
Valorile autentice sunt:
- rezultatul unei munci titanice,
- evidențiate în competiții recunoscute,
- recunoscute de alte valori autentice,
- doar acelea vin cu lucruri esențiale,
- de departe speciale prin calitățile lor.
Există un management al valorilor autentice, care face diferența în raport cu falsurile, lucrurile de moment, construcțiile umflate cu pompa artificiale care au în spate bani, scandaluri și lipsa oricărui talent. rabatul de calitate este cel mai ușor de realizat, mai ales în condițiile în care ratingul este acela care aduce banul și nu valorile autentice care pentru mulți sunt plictisitoare, enervante, monotone și lipsite de culoare, dinamism și curiozitate.
Noi punem un accent mult prea mare pe eliminarea discriminărilor, făcând generalizări aberante. Știm că un balerin este în forță un deva până la 40 de ani. este adevărat că sunt și excepții. Numai că balerinii care își pierd performanța după 40 de ani nu trebuie să se vadă discriminați dacă devin maeștri de balet și împărtășesc dine xperiența lor celor tineri sau merg în festivaluri ca invitați și execută numere scurte ca invitați de onoare, bine plătiți și foarte bine apreciați pentru execuții desăvârșite, dar scurte, nu spectacol.
Noi avem vorba aceea păguboasă ultimul, dar nu cel din urmă, atenuând cumva o poziționare care ar fi defavorbilă celui care ocupă locul 10 din 10 competitori, chiar dacă diferența față de primul poziționat este de sub 10 sutimi. Și la Olimpiadă o miime de secundă face diferența între aur și bronz la o adică.
Managementul valorilor autentice trebuie să fie:
- transparent,
- constant,
- permanent,
- obiectiv,
- exact,
- corect,
- predictibil,
- accesibil.
Dacă ne propunem să organizăm o competiție trebuie să existe:
- un calendar,
- criterii de jurizare,
- înregistrarea derulării,
- conservarea lucrărilor,
- rezultatul evaluării,
- discuții demonstrative,
- probe neambigue.
La noi, cârcoteala pe la colțuri este un obicei păgubos care nu trebuie să caracterizeze managementul valorilor autentice, dar pentru a se obține așa ceva este necesar ca toți cei implicați să deruleze un astfel de management să fie ei înșiși nepoluați de microbul corupției care întotdeauna nu a făcut casă bună cu valoarea autentică din moment ce dinastiile, gradele de rudenie și alți mulți alți factori aoiuritori au intervenit și au adus scăderea valorii și instalarea cârdășiilor non-valorice sau mediocre prin excelență.

(17 noiembrie 2020)


No comments:

Post a Comment