- vărstă;
- o anumită educație;
- stări sufletești;
- trăiri;
- nevoi personale;
- griji;
- prieteni;
- dușmani;
- o anumită disponibilitate financiară;
- așteptări de la alegerile în discuție.
Înainte de toate, echipa de comunicare trebuie să studieze vocabularul comun al membrilor grupului țintă și să identifice:
- cuvintele cele mai des folosite;
- propozițiile care sunt construite si folosite cel mai frecvent;
- modul în care sunt folosite propozițiile cu DA și cele cu NU;
- formulările la probleme;
- cuvintele cheie;
- timpul la care se folosesc verbele;
- regionalismele;
- strucdturile de idei.
După efectuarea acestui studiu, toate textele care sunt date în mediul virtual trebuie să îndeplinească o serie de cerinte precum:
- lungime minimă;
- omogenitate ridicată, în ideia ca un text este pentru o ideie;
- adresare directă;
- dacă se răspunde la întrebări textele sunt foarte scurte;
- intratul în dialog pe problemă dată trebuie să păstreze contectul;
- păstrarea continuității conținutului, fără a muta discuția într-o altă direcție.
Trebuie știut că un text nu trebuie să fie o inșiruire de ceea ce vrea să zică un candidat, fără a ține seama de cea ce vreqa să audă oamenii ce formează grupul țintă.
Să ne imaginăm un afis la Atheneul Român cu un concert de Bach și când se ridică cortina apare un taraf și vine un solist celebru și cântă manele. Să ne imaginăm la Sala Polivalentă că este concertul Miss Piranda. Se ridică cortina si apare orchestra Filarmonica din Philadephia avandu-l dirijor pe Zubin Mehta.
În ambele cazuri este vorba de inadecvare. Echipa de comunicare trebuie să evite INADECVĂRILE cu orice preț!
(28 februarie 2016)
No comments:
Post a Comment