Se transmitea la radio un spectacol de opera.
Lucrurile au mers din rău în mai rău.
În final au fost huiduieli și cortina a căzut fără aplauzele de rigoare.
Seara la jurnal, o televiziune, nu o televiziune oarecare, ci una foarte importantă:
- a prezentat eșecul drept un succes răsunător;
- a luat secvențe din alte spectacole;
- le-a pus cap la cap;
- a lipit ovații de la un cu totul alt spectacol;
- a fost citit un text care nu avea nicio legătură cu ce se întâmplase.
Nu este greu ca televiziunea să deformeze realitatea. În acest scop;
- nu este prezentat evenimentul;
- se aleg numai anumite secvențe care spijină textul;
- comentariul este cel dorit de manipulator;
- se inversează ordinea derulării;
- sunt preluate elemente din alte evenimente.
În 20 martie 1990 conflictul interetnic de la Tg. Mureș are un episod legat de Mihăilă Cofariu, prezentat ca fiind un etnic maghiar maltratat de cei din tabăra majoritarilor. Când s-a dovedit că adevărul a fost cu totul altul, întrega violență nu a mai fost corectată în niciun fel.
În după amiaza zilei de 19 februarie 2016 am urmărit cu deosebită atenție cum relatau televiziunile ceea ce se întâmpla în Piața Constituției.
O televiziune avea niște analiști de serviciu care ar spune orice, pentru a fi pe sticlă, deși în anul 2004 a candidat la Capitală din partea PUR, parcă formațiunea lui Voiculescu.
O altă televiziune l-a contactat pe Ion Cristoiu care vorbea de plicuri negre și de obligativitatea de a respecta legile, ceea ce este corect.
Televiziunea națională, ca televiziune care se respectă, maestră în arta manipulării care conduce detașat, nu a prezentat nimic despre miting. TVR1 n-a prezentat nimic nici despre tragedia de la #colectiv. Madame Cluceru a dat pe post acel film cu flagrantul pentru DTR, film făcut în laboratoare specializate și preluat pur și simplu în contextul emoțiilor de primă esență.
Deși suntem în 2016, se observă că televiziunile nu au învățat nimic din soarta presei scrise care a dispărut datorită noncalității. Tehnologia evoluează atât de repede încât peste 2 sau 3 ani se vor produce așa modificări de esență, încât supraviețuirea va fi teribil de grea. Acum youtube este nestructurat și timid. Ce va fi când fiecare își va dezvolta propria televiziune prin utilizarea de software ce selectează componente exact pe baza profilului. Trebuie doar niște televizoare dotate cu funcții orientate acestui scop, la costuri competitive. Totul va fi altfel, inclusiv reclamele. Să nu uite nimeni că rețelele de socializare au scos câștigător ăn Ro un președinte în 2014. Tehnologia va fi ca un tăvălug și televiziunile sunt nepregătite. Acum măsurătorile sunt bazate pe elemente subiective. În 2 - 3 ani fiecare plătitor de reclame va avea acces la sisteme de asistare a deciziilor și banii lor vor fi direcționați exact acolo unde există telespectatori reali, necaptivi.
No comments:
Post a Comment