Digitalizarea este făcută pentru cetățean, nu este un scop în sine. Ea determină o mare economie de timp la nivelul fiecăruia dintre noi, pentru că:
- se scutește de drumuri,
- simplifică operațiunile,
- elimină documente,
- scurtează fluxurile,
- accelerează soluționările,
- introduce ordine și disciplină,
- impune respectarea termenelor,
- elimină arbitrariul în soluționări,
- crește calitatea deciziilor de rutină.
Pentru aceasta, aplicațiile informatice trebuie orientate spre cetățean, acesta fiind în centrul digitalizării. Economia de timp se obține omogenizând aplicațiile. dacă intrăm acum pe aplicațiile informatice ale primăriilor, vedem că proverbul câte bordeie atâtea obiceie, se se aplică al naibii de perseverent. Omogenizarea este o caracteristică a digitalizării. Adică, pentru entități de același fel se fac portaluri 100% identice. variază doar elementele de decor, dar structura este aceeași. Cine are curajul să înceapă aventura plimbării prin portalurile din ministerele României va avea surpriza să vadă că nu există niciun portal care să semene unul cu altul. Este esențial ca eu, cetățeanul Gigel să intru pe oricare dintre portalurile ministerelor și să mă descurc rapid, găsind aceleași informații despre tot ce este acolo. dacă intrăm pe portalurile ministerelor, vedem că apar informații ciudate. La adresele conducerii, există tot timpul o aceeași adresă, redundanța fiind supărătoare, mai ales că întreaga conducere se află la aceeași adresă, în aceeași clădire.
Un alt lucru enervant este acela legat de CV-urile persoanelor. Enervează faptul că CV-urile nu sunt datate și semnate ceea ce crează o proastă impresie. CV-urile nu sunt standardizate. Este esențial să se știe și universitatea unde nenea X a făcut licența, dar obligatoriu este să precizeze și facultatea, pentru a vedea ce are sula cu prefectura, adică poziția ocupată cu studiile finalizate.
- se scutește de drumuri,
- simplifică operațiunile,
- elimină documente,
- scurtează fluxurile,
- accelerează soluționările,
- introduce ordine și disciplină,
- impune respectarea termenelor,
- elimină arbitrariul în soluționări,
- crește calitatea deciziilor de rutină.
Pentru aceasta, aplicațiile informatice trebuie orientate spre cetățean, acesta fiind în centrul digitalizării. Economia de timp se obține omogenizând aplicațiile. dacă intrăm acum pe aplicațiile informatice ale primăriilor, vedem că proverbul câte bordeie atâtea obiceie, se se aplică al naibii de perseverent. Omogenizarea este o caracteristică a digitalizării. Adică, pentru entități de același fel se fac portaluri 100% identice. variază doar elementele de decor, dar structura este aceeași. Cine are curajul să înceapă aventura plimbării prin portalurile din ministerele României va avea surpriza să vadă că nu există niciun portal care să semene unul cu altul. Este esențial ca eu, cetățeanul Gigel să intru pe oricare dintre portalurile ministerelor și să mă descurc rapid, găsind aceleași informații despre tot ce este acolo. dacă intrăm pe portalurile ministerelor, vedem că apar informații ciudate. La adresele conducerii, există tot timpul o aceeași adresă, redundanța fiind supărătoare, mai ales că întreaga conducere se află la aceeași adresă, în aceeași clădire.
Un alt lucru enervant este acela legat de CV-urile persoanelor. Enervează faptul că CV-urile nu sunt datate și semnate ceea ce crează o proastă impresie. CV-urile nu sunt standardizate. Este esențial să se știe și universitatea unde nenea X a făcut licența, dar obligatoriu este să precizeze și facultatea, pentru a vedea ce are sula cu prefectura, adică poziția ocupată cu studiile finalizate.
(22 iunie 2023)
No comments:
Post a Comment