Monday, June 26, 2023

#REZIST: trecerea de pa proprietatea privată la proprietatea nimănui

Ființa umană are în sânge dreptul de proprietate. Fiecare dintre noi, adică eu sau tu sau el, știm că avem cămașa mea sau cămașa ta sau cămașa lui, ciorapii mei sau ciorapii tăi sau ciorapii lui, mașina mea sau mașina ta sau mașina lui, casa mea sau casa ta sau casa lui, banii mei sau banii tăi sau banii lui, inelul meu sau inelul tău sau inelul lui, cartea mea sau cartea ta sau cartea lui și câte și mai câte ale mele sau ale tale sau ale sale, deci lucruri ale mele sau ale tale sau ale lui.
Doctrina #REZIST nu definește clar proprietatea, dar o colectivitate constituită de-a valma, precis are drept formă de proprietate, proprietatea nimănui, căci comunismul a venit cu proprietatea tuturor la CAP sau proprietatea de stat la nivelul întreprinderilor, dar totul se numea ca fiind proprietatea întregului popor și s-a văzut ce s-a întâmplat, căci comunismul s-a prăbușit datorită contradicțiilor pe care le-a acumulat prin modul în care a fost gestionată proprietatea și modul în care cetățenii s-au bucurat de ceea ce proprietatea le-a oferit.
Nu trebuie să facem o paralelă între ceea ce a fost comunismul și ceea ce se vrea a fi societatea #REZIST, în care lucrurile stau cu totul altfel căci societatea #REZIST beneficiază de i nformatizare, de digitalizare, de inteligența artificială, de robotizare, iar liderii ei sunt persoane care au în conturi multe sute de miliarde de dolari și care trăiesc cu ideea că modelul noii societăți este rezultatul exclusiv al gândirii lor. Este extrem de drăguț ca de la înălțimea confortului și bunăstării pe care le oferă acele multe sute de miliarde de dolari să fie făcute proiecții ale societății, dar riscul de a se pierde din vedere lucruri esențiale este colosal.
Am cunoscut tipi care doreau modificări și restructurări de posturi și organigrame la alții nu la ei. Cred că este extrem de dificil ca părinții noii societăți să fie primii care abandonează sursa de producție a miliardelor, pentru a începe o nouă evoluție.


(26 iunie 2023)

No comments:

Post a Comment