Firmele private care execută diverse lucrări pentru populație fie fac lucruri de mântuială, fie fac lucruri incomplete, datorită faptului că nu au:
- management,
- proceduri,
- respect,
care să maximizeze gradul de satisfacție al clientului. Pentru a fi mai clar, voi da câteva exemple din care se va vedea ce și cum în legătură cu nota 2(doi) dată de mine serviciilor oferite de firme care ar trebui să știe exact cum se face maximizarea satisfacției clientului.
Exemplul nr. 1. Am cumpărat un aparat de aer condiționat și avea inclus în preț instalarea. A venit un tip. I-am arătat unde să monteze aparatul și mă lăsa cu aparatul fără a-l putea folosi, căci lungimea cablului nu permitea punerea sub tensiune, cablul fiind cu mult mai scurt. În loc să-mi spună că acel cablu trebuie înnădit și costă, lucrătorul venea cu tot felul de motive. L-am sunat pe șeful lui. Lucrătorul dorea să mă ciupească și el de niște bani. În final cu șeful lui, s-a rezolvat. Deci nota 2(doi).
Exemplul n3.2. Am cumpărat o cabină de duș 90X90 și meseriașul mi-a zis că nu trebuie cumpărată și cădiță căci ceea ce am deja în baie este 90X90. Mi-am dat seama că lucrurile nu au fost așa când am făcut primul duș. Meseriașul m-a indus în eroare, cădița era de 80X80, ceea ce înseamnă să nu te încrez niciodată în vorba meseriașului, ci trebuie să verifici tu măsurând. Așa se face că mi-a tăiat din cabină să se potrivească 90X90 cu cădița de 80X80. Și acestuia i-am dat nota 2(doi).
Exemplul nr. 3. Am o microcentrală care a obosit. Am chemat un meseriaș S-a uitat acolo și a identificat două piese cu probleme. Le-am fotografiat și m-a trimis pe mine să le caut. Azi le caut că am mers din aproape în aproape și am găsit niște magazine cu importatori de piese. Omul era normal să se ocupe el de tot, că nu o făcea gratis, dar lucrătorul este cel care vrea să-și facă viața ușoară chinuindu-mă pe mine. Ca să nu spun că a promis că revine cu un telefon și nu a revenit.
va mai trece multă apă pe Dunăre, vorba lui George CĂLINESCU din introducerea cărții desore viala lui Mihail EMINESCU, până și la noi managementul serviciilor va fi cum trebuie.
(29 noiembrie 2020)
No comments:
Post a Comment