Sunday, March 28, 2021

Dulce ca mierea este ciolanul patriei

Îmi aduc aminte de cartea lui Petru POPESCU, Dulce ca mierea e glonțul patriei, carte pe care am avut-o în bibliotecă, am împrumutat-o cuiva, dar după fuga autorului în Vest nu mi-a mai fost returnată. Parafrazând titlul acestei cărți, văzând ce se întâmplă în coaliția PNL + USR Plus + UDMR, cu îmărțirea prăzii posturilor grase plătite sau cu influențe spectaculoase în ocrotirea fluxurilor decizionale din coaliție, chiar dulce ca mierea este ciolanul patriei. Ceea ce se dovedea a fi un altfel de politică, se dovedește un același mod de împărțirea prăzii, de către cei ce sunt acum la putere. Este normal să fie așa, căci și în democrațiile foarte consolidate, când se schimbă puterea 90% din posturi se ocupă de către clientela politică. Nimeni nu e nebun să:
- sponsorizeze un partid,
- muncească voluntar la aprtid,
dacă nu ar avea speranța că ajuns la putere partidul, îl va recompensa și pe el sponsorul sau voluntarul cu o bucățică de ciolan pe care se găsește suficientă cărnică gustoasă, suculentă și îndestulătoare ca să iasă pe plus după toate calculele. Am scris acest articol după anunțul că UDMR va prelua avocatul poporului, PNL va prelua președinția televiziunii și USR Plus va prelua conducerea radioului. Frumos, picant, crocant, dar nu văd nicio altfel de politică.
(28 martie 2021)

No comments:

Post a Comment