În perioada crâncenă a pandemiei singura instituție serioasă care a abordat cu responsabilitate fa
ță de cetățeni problema de a oferi spectacole în condiții de maximă transparență a fost Opera Națională din Iași condusă de Beatrice RANCEA. Doar trebuia activat portalul https://www.operaiasi.ro și cu un click era deschis fișierul cu spectacolul oferit în acea perioadă. Față de alte jeguri de instituții care propuneau tot felul de căi alambicate, de parcă chiar cineva și-ar fi pierdut timpul și banii să le acceseze porcăriile pe care le ofereau Opera Națională din Iași chiar avea ce oferi. Acolo am văzut:
- spectacole de calitate,
- interpreți foarte buni,
- potrivire pe roluri,
- balerini delicați,
- balerine flexibile,
- orchestră profesionistă.
Totul a fost ca la carte, ceea ce mi-a dovedit că acolo chiar se muncea și nu oricum, ci foarte bine. S-a dovedit că Beatrice RANCEA pe poziția de manager are o viziune excelentă asupra calității spectacolului. Faptul că a adus cântăreți și balerini din străinătate, faptul că a realizat montări care să pună în valoare soliștii români și mai ales faptul că a dat valoare la tot ceea ce a realizat, arată că Beatrice RANCEA e de meserie. Nu vreau să vorbesc de sunetul groaznic de la ONB, nu vreau să vorbesc de corpul de balet de acum 4 sau 5 ani care avea balerine din care curgeau șuncile și balerini care gâfâiau după 3 minute de dans. Nici despre schimbarea calității acustice a sălii nu vreau să vorbesc pentru că stând în rîndul al V-lea pe mijloc, este deja un supliciu.
Bravo Beatrice RANCEA!
(19 martie 2021)
No comments:
Post a Comment