Saturday, January 4, 2020

Am fost contemporan cu Corneliu COPOSU

Lui Corneliu COPOSU i se spunea Seniorul.
Corneliu COPOSU a fost multi ani presedinte al PNTCD.
L-am vazut pe Corneliu COPOSU inca din primele zile ale Revolutiei.  Era un barbat inalt, drept, cu pas apasat si care avea vorba masurata.  revolutionarii il ironizau in fel si chip, caci tot ce nu era FSN era groaznic, era impotriva Revolutiei.
Imi aduc aminte cum inainte de alegerile din Duminica Orbului a anului 1990 a aparut la TVR Libera o fatuca de prin caracal batura, cu hainele rupte pe ea si care planf=gea si spunea ca niste nenorociti platiti de Domnu'COPOASU au violat-o. La mineriada din 13-15 iunie 1990 ziarul Adevarul publica bacnote false trase la xerox, gasite la sediul PNTCD. Imi aduc aminte cum Petre ROMAN, premier atunci s-a dus sa-l salveze din ghiarele multimii furioase pe Corneliu COPOSU. Si la prima aniversare a Zilei Nationale A Romaniei, Corneliu COPOSU nu a fost lasat sa vorbeasca la Alba Iulia, caci gastile de FSN-isti erau in mare verva.
Cu timpul lucrurile s-au mai calmat, dar Seniorului nu i-a fost usor nicio secunda, el luptand din rasputeri sa aduca democratia in tara. Eu nu sunt taranist si nu am impartasit niciodata ideea reinstaurarii monarhiei in Ro. Am respectat opiniile tuturor, caci si eu vreau ca opiniile mele sa fie respectate. L-am admirat de Corneliu COPOSU pentru tenacitatea cu care si-a aparat ideile. Am fost trist in ziua in care el a fost condus pe ultimul drum.
Am admiratie fata de sacrificiul acestui om, care a stat in temnitele comuniste 19 ani, dar care nu s-a incovoiat sub greutatea absurda a acelor vremuri, ci a ramas vertical asa cum a fost tot restul vietii.
(05 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment