Friday, January 3, 2020

Am fost contemporan cu Ion GH. ROSCA

Profesorul Ion GH. ROSCA mi-a fost coleg de catedra zeci si zeci de ani. El a fost sef de promotie la Secrtia de Mecanizare si Automatizare a Calcului Economic, din facultatea de Calcul Economic si Cibernetica Economica, promotia 1970, cand inca se ramanea pe merit in invatamantul superior.
A fost asistent, lector, conferentiar si profesor si de pe pozitia de profesor a fost ales rector si a ocupat aceasta functie intre 2004-2012. El a continuat traditia de a avea usa deschisa tot timpul tuturor celor care aveau de rezolvat probleme, dar am vazut unii care chiar au abuzat de aceasta oportunitate, doar pentru a se face vazuti, remarcati si apreciati ca se fac ca fac si ei ceva, caci veneau la rector cu nimicuri.
Eu l-am apreciat mereu pe profesorul Ion GH. ROSCA, pentru ca:
- stia meserie,
- era extrem de atent la textele elaborate,
- respecta opiniile celor din jur,
- accepta ideile bune ale altora,
- punea interesele celor din jur mai presus de interesele sale.
El este:
- cofondator al Catedrei de Informatica Economica,
- primul sef al Catedrei de Informatica Economica,
- initiatorul Conferintei Internationale de Informatica Economica,
- initiatorul publicarii revistei Informatica Economica,
- cel care a acceptat ideea de a se pune www.ase.ro pe cladirea din Piata Romana.
Am regretat si inca mai regret ca profesorul Ion GH. ROSCA nu are un amfiteatru sau un laborator care sa-i poarte numele. Cand am facut o aluzie unde trebuie replica a fost:
- Nene, vrei si matale, una dupa ce mori?
Nu ma mira catusi de putin ca tineretul zglobiu nu are respect fata de trecut, pentru ca este in firea romanului sa treaca cu vederea totul si sa se agate de lucrurile banale, nesemnificative, caci crede ca din ele ii va veni un oarece profit. Se alearga dupa potcoave de cai morti.




(04 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment