Sunday, January 5, 2020

Am fost contemporan cu Dan IORDACHESCU

Baritonul Dan IORDACHESCU a insemnatt mult pentru muzica clasica din Ro. El a cantat la Opera din Bucuresti, dar a avut si concerte la Atheneu. In programul de radio de demult, Dan IORDACHESCU aparea ca un barbat tanar, cu parul frumos aranjat si cu figura foarte luminoasa. Eu l-am vazut destul de tarziu la televizor si l-am ascultat cu mare atentie si cu mare placere.
Vocea lui Dan IORDACHESCU era una profunda, cu largi posibilitati, iar ariile interpretate de el se dovedeau a fi cu totul imprecabile, cum numai la marii bariton ai lumii le intalneai. Pe dambovita erau situatii in care te scemeai sa recunosti din ce opera canta un bariton ceva, dar la Dan IORDACHESCU nu s-a intamplat niciodata. Am recunoscut din prima. El a cantat pe marile scene lirice din Europa, precum Scala si Opera din Viena. Mi se pare nefiresc ca la ora actuala nu se afla pe Wikipedia un articole relevant al marelui Dan IORDACHESCU, stiut fiind faptul ca el are doua fete care se manifesta destul de bine in online. Sunt inregistrari cu vocea lui Dan IORDACHESCU in multe roluri, dar este mult mai bine sa le cautati, daca chiar vreti sa va dati seama de forta vocii sale. Pe youtube sunt mulre clipuri, dar si redari ale discurilor de vinil. Dan IORDACHESCU a cantat si romante, caci sotilor CEAUSESCU le placea aceasta specie muzicala, ei nefiind prea juni, iar romanta A venit aseara mama, cantata de Dan IORDACHESCU a facut furori in epoca.


(06 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment