Friday, January 3, 2020

Am fost contemporan cu Constantin BARBULESCU

Profesorul Constantin BARBULESCU provenea din Catedra de management, catedra fanion a ASE. El era un autor renumit de carti foarte moderne de management.
Ma stiam cu proesorul Constantin BARBULESCU din vremurile cand participam la sesiunile stiintifice organizate de catedra de management, unde profesorul Constantin BARBULESCU era un factor catalizator. L-am apreciat pe profesorul Constantin BARBULESCU si din perioada in care imi pregateam doctoratul, caci am avut in planul de pregatire un examen care prevedea elemente de management si profesorul coordonator a alcatuit o comisie formata din profesorii BARBULESCU si DUNITRIU de la Catedra de management. Am citit atunci lucrari deosebit de interesante ale lui Constantin BARBULESCU, care evidentiau robotizarea si informatizarea ca factori de crestere a productivitatii si calitatii in productia industriala.
Pe pozitia de rector, profesorul  Constantin BARBULESCU a cautat sa repare nedreptati care veneau din epoca de dinainte de 1989, mai ales legate de promovari. Gratie lui Constantin BARBULESCU ca rector, am devenit eu conferentiar si apoi profesor intre 1990-1996 cat timp a ocupat functia. El a fost si senator al PSDR intr-o legislatura, dar nu s-a schimbat niciodata ca om, fiind calm, bun si mai ales cautand sa dea solutii favorabile celui care-i cerea rezolvarea unei probleme ce depindea de el.
Voi da un exemplu. Eram secretar de comisie de admitere si un candidat, datorita unei erori a uneoi secretare din comisia de admitere a depasit ora 14 de la ultima zi de inscriere. Toata lumea ridica din umeri. Insemna ca acel copil pierdea sansa de a da admiterea, ca nu era ca acum sa te tot inscri la nenumarate facultati. M-am infuriat si am mers la rector. Era plecat si se intorcea la 16. L-am asteptat cu candidatul. A venit. I-am explicat. Omul a inteles si a scris pe dosar ca tanarul sa fie inscris. Am urmarit traiectoria acelui tanar si cand s-au afisat rezultatele el obtinuse 9,66. M-am tot gandit ca fara Tica BARBULESCU, omul acela ar fi ratat sansa de a fi un student, un student foarte bun.



(04 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment