Saturday, January 4, 2020

Am fost contemporan cu Todor JIVKOV

Comunismul lui Todor JIVKOV in Bulgaria a fost de 1000 de ori mai uman decat cel al lui CEAUSERSCU de la nord de Dunare pentru ca JIVKOV:
- a lasat televiziunii programul normal,
- n-a facut revolutie culturala,
- a lasat lumea sa respire,
- n-a platit datoria externa saracind poportul,
- a fost mai relaxat cu educatia comunista,
- na incalecat 100% biserica s-o oprime.
Noi aveam antena cu bulgarii si prindeam emisiunile Tv ale acestora. Copii mei chiar deprinsesera limba bulgara si seara isi spuneau leka nosi detata. Eu stiam ca intr-o anumita zi a sapatamanii bulgarii transmiteau inregistrair cu spectacole de opera deosebite, cu mari cantareti si cu mari dirijori, fie de la Opera din Viena, fie de la Scala, fie de la Met si ma cultivam caci pe TVR  tot timpul doar despre CEAUSESCU se vorbea. De la bulgari am vizionat si filme, chiar daca era enervant faptul ca erau dublate in bulgaeste.
Cand dupa 1989 am mers in Turcia, un vames bulgar ne-a luat peste picior ca noi l-am impuscat pe CEAUSESCU chiar in ziua de Craciun, in timp ce Todor JIVKOV al lor e bine-mersi. El a murit pe 5 august 1998, caci a stiut sa cedeze puterea fara varsare de sange undeva in octombrie 1989, chiar daca a opus ceva rezistenta. In final s-a ales doar cu arest la domiciliu. El are un monument in localitatea Pravets.


(05 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment