Saturday, January 4, 2020

Am fost contemporan cu Vasile GORDUZ

Vasile GORDUZ este sculptorul care a realizat statua imparatului Traian gol pusca, tinand in brate lupoaica. Statuia a fost amplasata pe treptele Muzeului National de Istorie a Romaniei. Cand am citit cronicile contradictorii, m-am dus la fata locului sa vad despre ce este vorba si m-am convins ca lucrarea este:
- opera de arta,
- respecta reguli precise,
- altceva, care surprinde,
- speciala, 
- o noutate,
- de admirat.
M-am aflat pe Calea Victoriei intr-o seara cand mergeam spre Carul cu bere si era Noaptea muzeelor. Am avut supriza ca la ora aceea destul de tarzie sa vad niste tineri si tinere fotografiindu-se la aceasta statuei, dar nu mica mi-a fost mirarea sa vad cum o tanara facea poza mandra de ea, stand cu mana pe soricelul imparartului Traian. Aveam deja explicatia ca soricelul acestuia nu fusese lustruit de sculptorul Ioan BOLBOREA, cel care a definitivat lucrarea,ci de nenumaratele admiratoare si probabil si admiratori cu pasiuni ascunse, care in modul cel mai discret fac poze cu statuia ssau cred ca facand gestul vor avea noroc in viata.
Acum in 2020 , statuia nu mai este acolo. Motivul n-am stat sa-l descifrez, dar lumea se obisnuise cu ea si o considera parte a orasului Bucuresti, oras trist, cenusiu si kitsch-os, caci prea multi au zis ca fac arta si au facut pe ei.

(05 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment