Sunday, January 12, 2020

44 de români care au schimbat România

Încep acum un serial de prezentare a 44 de români care au schimbat România prin ceea ce ei au făcut, cu voia sau fără voia lor. Am considerat drept criterii de bază:
- notorietatea lor,
- efectele acțiunilor lor,
- efectele asupra maselor,
- costurile generate,
- rezultatele concrete.
Nu știu dacă noi avem personalități care au schimbat lumea, pentru a vorbi despre ceea ce ei au făcut la nivel planetar, deși unii dintre conducătorii noștri și-au dorit să fie cu influențe major și în afara țării, dar ceea ce au întreprins a avut caracter zonal cel mult. Probabil Henri COANDĂ prin descoperirea avionului cu reacție să fie considerat unul dintre românii care au schimbat lumea. Topurile celor 100 de oameni are au schimbat lumea includ pe Cristos, Homer, Einstein, Maica Tereza, Leonardo da Vinci dar și alte nume, iar asocierea unui român într-un asemenea top nu am întâlnit-o, ceea ce m-a determinat să mă limitez la o arie definiă de granițele țării noastre și la un număr ceva mai restrâns, nu 100, ci 44, căci topurile gen primele 800 de bănci ale lumii sau primele 500 universități ale lumii, mi se par ridicole, fiind construite special pentru a include și o entitate care ne interesează. Și eu intru în topul primilor 7,7 miliarde de săritori în înălțime, știut fiind faptul că populația planetei la 1 ianuarie 2019 era de 7.756.222.432 suflete

(12 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment