Sunday, January 5, 2020

Am fost contemporan cu Nichita STANESCU

Nichita STANESCU este poet.
Nichita STANESCU este un foarte mare poet.
Nichita STANESCU este poetul meu modern, preferat.
Desi nu am memorat versuri de Nichita STANESCU imi face placere sa citesc si mai ales sa frecitesc poezii scrise de Nichita STANESCU.
Ori de cate ori am cgasit articole sau carti in care este prezentata viata lui Nichita STANESCU sau sunt povestite intamplari din viata poetului de catre alti confrati de-ai sai, am cumparat si am citit acele materiale.
Mulkt timp am avut in colectia mea de documente crampeie din ziarele literare care se publicau si pe care le cumparam, caci si ca elev si ca student imi placea sa citesc poezie proaspata. Viata a facut ca unele sa le ratacesc cand m-am mutat, altele mi-au fost sterpelite, caci dupa atatea ani reprezentau ceva pentru cei care ar fi vrut sa aiba in casa pagini de ziar ingalbenite si cu versurile lui Nichita STANESCU publicate pentru prima data, cacu ulterior le includea in volume.
Imi aduc aminte de seara in care veneam de la cladirea din Moxa a ASE si cand repede de tot a trecut convoiul mortuar al poetului Nichita STANESCU care era dus la o biserica, undeva pe Calea Victoriei, ca de acolo sa fie dus la Bellu pe aleea scriitorilor.

(06 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment