Tuesday, January 21, 2020

Interviu cu EB, un tânăr ambițios, cu un obiectiv clar



Cu EB sunt prieten pe FACEBOOK nu de foarte mult timp, dar am avut posibilitatea să discut nenumărate probleme și să-i urmăresc activitatea, încât hotărârea de a scrie un articol-interviu în care el să răspundă unor întrebări, este lucrul cel mai potrivit, căciEB este un tânăr obișnuit, care prin ceea ce face servește ca model altor tineri care vor să facă lucruri obișnuite, dar speciale, în același timp.
II: Din câte îmi amintesc, tu ai fost cel care pe FACEBOOK a făcut cererea de prietenie. Care a fost motivul?
EB: Am văzut profilul dumneavoastră și mi s-a părut foarte interesant sa va dau cerere, mai ales că am văzusem niste fotografii de la sală. Am zis gata trimit cerere și cu ocazia asta mai îl întreb cate ceva despre ce înseamnă antrenamentele la sală.
II: Cine este EB cu adevărat:
EB: Sunt un om simplu care se dedică în totalitate muncii pe care o face și prin care câștigă niste bănuți. Sunt un om fără prejudecăi. Mă bucur foarte mult pentru felul care sunt, nu depind de nimeni și nici nu aș putea să depind de cineva atâta timp cât sunt in putere să zic așaMulțumesc părinților care m-au crescut și m-au educat exact așa cum sunt azi.
II: Cum era EB înainte de a merge la sală, cum este el acum?
EB: Sunt diferențe, căci antrenându-mă am alte preocupări, văd altfel tot ce este în jurul meu. Mi-am schimbat prioritățile. Viața mea are un alt curs.
II: Ce înălțime și ce  greutate aveai înainte? Carte este obiectivul pe care-l urmărești?
EB: Am 178 cm înălțime și aveam 117 kg și doream să ajung undeva pe la 90 kg.
II: Acum în ce stadiu te afli?
EB: Sunt mulțumit de  progresele pe care  le-am făcut.
II: Ce program ai de mers la sală?
EB: După servici între orele 18,00 și 20,00 zi de zi. Arareori schimb acest program.
II: Cum se împacă mersul la sală cu programul zilnic de la muncă?
EB: Nu prea se împacă așa bine pentru că după o zi de muncă și de drum nu prea mai am chef și nici puterea necesară dar e greu până ajung acolo, iar după ce am intrat în sală totul este minunat.
II: Îți mai rămâne timp pentru distracții? Cum te distrezi?
EB: Daca îți propui ceva cu adevărat, rămâne timp ce destul.
II: Scăderea în greutate presupune și o dietă. Care este dieta ta?
EB: Încerc să mănânc cât mai sănătos, fără prăjeli, fără fast-food și fără sucuri acidulate. 
II: Ce calități trebuie să ai ca să te apuci să mergi pe un astfel de drum?
EB: Calități cred că toată lumea are. Fiecare are și ceva bun și ceva rău. Eu o apucasem pe un drum greșit din cauza meselor care nu erau regulate și din cauza la fast-food. 

II: După ce ai dat jos niște kilograme care este starea lui EB? Mă refer la cum te simți în noua postură?
EB: Nu am așteptăm să mă simt diferit. Nu speram să apară schimbări în bine. Acum nu pot sta fara a face mișcare, fără să merg la sală și să trag de fiare.
II: Cum te-ai acomodat cu sala? Cum a fost începutul, când nu știai să lucrezi la aparate și aveai senzația că toată lumea se uită la tine?
EB: Mi s-a părut că mă fac de râs mai ales că nu cunoșteam pe nimeni și toată lumea se uita la mine. M-am acomodat repede cu atmosfera, cu echipamentele și cu oamenii.
II: Asculți sfaturile și opiniile unora dintre cei care sunt la antrenamente?
EB: Da, ascult cu mare atenție și vreau să ajung și eu cât mai aproape de performanțele lor.
II: Cum te influențează acrtivitatea de la sală pentru munca de zi cu zi?
EB: Sincer, când ajung la sală uit de toate și mă concentrez numai pentru ce am de făcut acolo restul nici nu mă interesează. Sunt mai plin de energie, mult mai încrezător în ceea ce fac la mucă. Văd lucrurile mai clar.
II: Ce spun prietenii tăi despre noua ta opțiune?
EB: Acum toată lumea zice că vrea să slăbească să vina și ei la sală.
II: Ai găsit pe unii care să te urmeze?
EB: Da foarte mulți. La început nu știam ce să le spun dar acum fiecare îmi cere câte un sfat. Eu le explic, numai că degeaba le spun că  ei sunt doar cu vorba. Eu le spun că dacă nu au voință nu fac nimic. E greu să se urnească să vină la sală.
II: Ce a trebuit să lași în urmă pentru a face o asemenea schimbare?
EB: În primul rând fast-food pentru că mâncăm numai seara.
II: Ce înțelegi prin a fi un tip îngrijit?
EB: Ce contează cel mai mult igiena personală este să fiu tuns, să am barba aranjată, să fiu pensat și epilat, să am cât mai multe haine, încaltari, parfumuri și tot ce depinde de igiena personală. 
II: Cum asiguri acel nivel de exigență pe care ți l-ai impus în a pune de acord ceea ce ești acum cu modul în care te prezinți cunoscuților și prietenilor?
EB: caut să merg la sală cât mai des, să nu găsesc scuze din care să nu fac antrenamentul așa cum mi l-am stabilit înainte de a pleca spre sală.
II: Ce înseamnă să faci excese și cum le eviți?
EB: Excese numai am cum să fac pentru că mă limitez la tot ce înseamnă mâncare sănătoasă. Însă am unii prieteni care îmi zic hai să mâncăm ceva fast-food   și eu le spun că nu pot merge că am treabă sau sunt obosit sau îmi e rău. Nu vreau să pierd tot ce am clădit până acum cu toate că uneori simt nevoia dar numai mă gândesc acolo mă uit la pozele care le aveam înainte și mă motivez sa nu fac ceva ce nu-i bine pentru atingerea obiectivului.
II: S-au produs schimbări de atitudine după ce ai pierdut primele 5 kig? dar după ce ai dat jos 10 Kg? Dar după 15 kg cum a fost? Mă refer și la starea pe care ai avut-o când ai văzut că trebuie să cumperi alți pantaloni, alte bluze?
EB: Progresele au însemnat mult. M-am convins că dacă voi continua dieta și sala, rezultatele mă vor duce la atingerea obiectivului pe care mi l-am stabilit. Schimbarea garderobei este țelul oricărui tânăr, cu atât mai mult dacă are și un motiv foarte întemeiat, iar la mine faptul că am slăbit a impus cumpărarea de haine care să mi se potrivească.
II: Cine te susține în demersul tău?
EB: Mama pentru că îmi face mâncare, ajutându-mă să respect dieta.
II: Toate au costuri. Care au fost și care sunt costurile acestei schimbări din viața ta?
EB: Costurile sunt aceleasi că înainte doar că acum mâncarea pe care o cumpăr o gătesc diferit.
II: Toată lumea vorbește despre energie. Cum este la tine cu energia după ce vezi că ceea ce ți-ai propus se realizează?
EB: La inceput îmi era foarte greu doar că aveam un țel de atins nu mi-a fost ușor că după o zi de muncă la servici parca energia era consumată, dar nu m-am lăsat. 
II: Când mergi la sală, îți propui un anumit program. Cum este cu urmărirea realizării lui? Ești un tip tenace?
EB: Da de obicei lucrez fiecare grupă de mușchi separat și nici nu aș avea energia să pot lucra două grupe într-o zi pentru că este destul de greu, dar am zile în care mă motivez singur când văd băieții bine făcuți și lucrez ceva mai mult decât mi-am propus.
II: Dacă faci o comparație cu nevoia de a dormi de dinainte de a merge la sală, cu nevoia de a dormi de acum, cum stau lucrurile?
EB: După o zi de sală somnul parcă este mai lin, mă odihnesc foarte bine acum gen cum sunt acasa mă liniștesc, mă relaxez instantaneu.
II: Acum ești mai vesel? Ești mai optimist? Eșt mai încrezător în forțele tale?
EB: Da normal pentru că se vad rezultatele și asta îmi dă un motiv de încredere și da sunt mult mai vesel.
II: Cum te vezi peste 5 ani?
EB: Peste 5 ani vreau sa nu renunț la ce fac acum și merg in continuare cu ce fac, adică muncă și sală.
II: dar peste 10 ani?
EB: Peste 10 ani sincer nu știu ce-mi va rezerva viitorul. Dacă voi fi sănătos, voi continua să fac sală și să cresc profesional.
II: Ai planuri pentru viitoarea vacanță?
EB: Planuri înca nu am pentru vacanță. Vreau să fac alte lucruri și nu știu dacă o să am vacanță așa cum o înțelege toată lumea, cu plajă, excursii, odihnă și cluburi.
II: Mulți tineri merg la sală pentru a arăta bine vara la ștrand sau pe plajă la mare? la tine cum este?
EB: Eu merg la sală să mă simt bine, să pot arata bine tot timpul nu doar pentru perioada de vară. Sportul vreau să fie a doua mea natură.
II: Tu ți-ai făcut și tatuaje? Doar că este o modă?
EB: Nu am tatuaje ca să fiu la modă.  Tatuajele le-am făcut pentru că este o pasiune a mea. Fiecare tatuaj are o semnificație aparte.
II: Dacă rămâneai la greutatea de dinainte de a merge la sală, tatuajele mai aveau aceeași semnificație față de ceea ce înseamnă ele acum?
EB: Da pentru că nu le-am făcut doar pentru a da bine pe corpul meu după ce am slăbit. Fiecare înseamnă ceva pentru mine. Acum, dar și atunci ar fi însemnat același lucru.
II: Vei continua povestea începută, dezvoltând subiectele, cu noi desene?
EB: Da pentru că îmi plac mult de tot desenele și vreau ca totul să fie o poveste închegată.
II: Dacă ar fi să dai un sfat celor care vor să slăbească, ce le-ai zice?
EB: Le spun că dacă nu ai ambiție nu faci nimic. Tentațile sunt foarte mari și sunt foarte multe. Trebuie să vrei să faci acest pas important de la omul sedentar, și care mănâncă nesănătos,  la omul care face sport și mănâncă sănătos.
II: Dacă ar fi să le dai un sfat celor care vor să înceapă să meargă la sală, ce le-ai zice?
EB: Pff, sala pt mine cel puțin, înseamnă sănătate. Le-aș sugera tuturor tinerilor să facă ceva mișcare cât de puțină, dar contează foarte mult. Te simți cu totul alt om.
II: Tu ai un model la care te uiți și pe care îți dorești să-l urmezi?
EB: Îmi place foarte mult HAMUDE.
II: Ți-ai definit un motto de viață? Care este acesta?
EB: Vreau că peste ceva timp ca toți apropiați mei să mă privească că pe un om care a făcut sacrificii ptentrua da jos kilogramele în plus și pe zi ce trece vreau să arăt din ce în ce mai bine.
II: În opinia ta ce înseamnă să fii un tip bine îmbrăcat? Este totuna cu a fi elegant?
EB: Depinde. Eu incerc pe fiecare zi când sunt în sala să-mi schimb hainele și încălțările nu neapărat pentru oameni din jur, cât pentru mine că îmi place să fiu altul în fiecare zi și da este adevărat că hiana îl face pe om.
II: Este important cum se așează hainele pe un corp lucrat la sală sau merge oricum?
EB: Este foarte important, că atunci când pui ceva pe tine sa se vadă bine e normal că pe unul care face sport se așează haina mult mai bine decât pe unul cu burtă mare.
II: În pinia ta ce înseamnă un tip îngrijit? Tu te consideri un tip îngrijit? Explică.
EB: Pentru mine înseamnă foarte mult îngrijirea mai ales că dacă nu ne îngrijim arătăm ultimii ca oameni. Îmi place că atunci când mă văd cu cineva sa fiu parfumat îmbrăcat frumos tuns, pensat barba aranjata, epilat mâini că am tatuaje.
II: Ce crezi că ar fi trebuit să te mai întreb pentru ca imaginea despre tine să fie completă?
EB: Momentan nu știu ce să mai zic ptentru că e prima dată când raspund la cineva la atâtea întrebări și mi-a făcut plăcere să vă am că un prieten foarte bun și mă bucur tare mult și mi-aș dori sa ne putem vedea cât mai curând.

Îi mulțumesc lui EB pentru că a avut bunăvoința de a răspunde la întrebările pe care i le-am pus. Nu am discutat aici despre studii, despre diplome, despre calificări, despre hobby, pentru că atunci când dorim să ne alegem un model trebuie să identificăm acele elemente care chiar au rolul de a ne influența în bine și la ora actuală mulți fac lucruri care ar trebui să le facă puțini și foarte puțini fac lucruri pe care ar trebui să le facă foarte mulți. De aceea vorbim de infație de diplome și despre penurie de tineri care fac mișcare în sală sau în aer liber, dar mișcare să fie. 


(21 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment