Saturday, January 4, 2020

Am fost contemporan cu Maria FILOTTI

 Maria FILOTTI a fost artista a poporului.
A scris si o carte de memorii Am ales Teatrul,in care avea o poezie, iar versul:
Si invingand, am fost invinsa
mi s-a parut a fi cu totul exceptional, eu fiind un pusti de 18 ani cand am citit cartea acesteia.
 Maria FILOTTI a jucat in multe piese caci a fost si incompanii de teatru particulare, unde o stagiune insemna:
- mers prin toata tara,
- repertoriu foarte bogat,
- conditii grele de munca,
- daruire totala meseriei.
In cartea aceea era o poza in care il avea alaturi pe nepotul ei Serban CANTACUZINO, actor pe care l-am vazut jucand in filme dar si pe scena, pana cand a facut pasi in Occident si nu s-a mai auzit nimic de el pana dupa Revolutia din 1989.
Mi-o amintesc pe  Maria FILOTTI pe cand juca in Citadela sfaramata, de Horia LOVINESCU, piesa care mi-a scos peri albi, caci se zicea ca este reprezentativa pentru dramaturgia comunista care se nastea. Mie nu mi-a placut piesa, dar  Maria FILOTTI a reusit sa faca un rol superb, ori de cate ori era data la Teatru radiofonic aceasta piesa o ascultam doar pentru ca juca in ea  Maria FILOTTI.

(05 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment