Sunday, January 5, 2020

Am fost contemporan cu Amza PELLEA

Despre Amza PELLEA s-a scris, se va scrie si niciodata nu va fi de ajuns. Actorul Amza PELLEA era cu un talent urias. Fiecare rol interpretat de el a reprezentat un diamant slefuit de un mare maestru si nimeni nu va reusi sa-l egaleze. El are o fiica, Oana, care este o actrita foarte buna la Teatrul BULANDRA. Cand am luat eu premiul Academiei Romane, Oana PELLEA a luat premiu tot al Academiei ROMANE si am auzit-o vorbind cateva cuvinte de multumire. Nu am vazut-o pe scena vreodata, in schimb pe Amza PELEA l-am vazut de mai multe ori la Teatrul de Comedie. Scheciurile lui cu Nea Marin mie nu mi-au placut, caci se repetau, iar vorba olteneasca cu perfectul simplu, chiar ma agaseaza. In schimb mi-a placut Amza PELLEA in Sfantul Mitica Blajinul sau in piesa Interesul general.
O mica nedumerire am eu: cum s-a ajuns ca unul din Bailesti sa aiba un al doilea L in nume, caci mie mi se parea firesc, olteneste sa se numeasca Amza al lu'PELEA si nu Amza al lu'PELLEA, dar ma rog, o fi o explicatie undeva, caci pentru toate exista un rost.

(06 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment