Tuesday, January 7, 2020

Am fost contemporan cu Ion BACANU

Ion BACANU mi-a fost profesor de geografie in liceu cand urmam cursurile liceului Al. ODOBESCU din Pitesti. Era u nprofesor si un diriginte:
- bun,
- sufletist,
- constiincios,
- cultivat,
- pregatit.
Mie nu mi-a placut geografia caci citisem undeva ca unde se spun adevaruri absolute nu se face stiinta si a spune Paris e capitala Frantei sau Moscova e capitala URSS sau Sofia este capitala Bulgariei insemna ca nu se facea stiinta si mai pe scurt, nu-mi bateam capul cu ceea ce nu era stiinta. Si acum am mari probleme cu localizarea unor orase, dar si acum, ca si atunci nu-mi bat capul, ca am cum sa ma documentez.
Imi aduc aminte ca in 1972, l-am reantalnit pe profesorul Ion BACANU, fostl meu diriginte in Leipzig, in Germania Democrtata pe atunci, ceea ce mi-a scos in evidenta ca pamantul nu numai ca este rotund si se invarteste, vorba colegului meu Galileo GALILEI, vorba lui ZGONEA care fusese cileg cu Mihai VITERAZU, dar mai mi-a aratat cat de mica este lumea. 
Ma mandresc ca am fost contemporan cu acest om care umbla la costum, cratata si camasa alba tot timpul.

(07 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment