Tuesday, January 21, 2020

Românca Nadia COMĂNECI a schimbat România

Eram în Canyon prin anul 2009 când am vizitat un mic târg de obiecte artizanale făcute de un trib de indieni. Văzându-mă interesat de exponatele de ceramică, am fost întrebat de unde sunt. Am zis România. Cel cu care vorbeam s-a uitat la mine și mi-a zis:
- Nadia.
Deci, Nadia COMĂNECI era mea care a înscris România pe harta adevărată a lumii, nu regii noștri, nu președinții noștri, nu DRACULA și nici castelul lui DRACULA din Transilvania. Și în Australia, când am spus că provin din România, tot așa mi s-a zis Nadia.
Nadia COMĂNECI  a schimbat România, dar nu numai atât, pentru că acel 10 al ei a făcut revoluție în gimnastica mondială și nimeni și nimic nu are cum să facă abstracție de perfecțiunea exercițiului executat de Nadia COMĂNECI  acolo la Montreal, căci de la ea a demaat un nou început în acel sport.
Văd politicieni mărunți lipsiți de strălucire care se străduiesc să se impună și ei cu ceva. Nu reușesc pentru că nu au:
- idei,
- project,
- geniu,
- tenacitate,
- personalitate,
ci caută să le treacă timpul, crezând că doar scaunul pe care-l ocupă le este suficient pentru eternitate, uitând că a doua zi după ce părăsesc funcția, nu mai reprezintă nimic pentru nimeni, treaba fiind în firescul lucrurilor.
Nadia COMĂNECI  a avut clipa ei de strălucire de intensitatea soarelui, a făcut dovada perfecțiunii și oricine a încercat să stea alături de ea nu a reușit să obțină niciun transfer de notorietate, care să-i fie folositor cumva, căci personalitatea lui Nadia COMĂNECI  este copleșitoare, iar performanța ei este unică, de neegalat vreodată. Va curge multă apă pe Dunăre până să apară o altă personalitate care să schimbe România așa cum a făcut-o Nadia COMĂNECI în acea zi de 18 iulie 1976 la Montreal când toți cei șase arbitrii i-au acordat nota 10 pentru exefcițiul de la paralele.


(21 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment