Friday, January 3, 2020

Am fost contemporan cu Dwight EINSENHOUER

Am auzit prima data de Dwight EINSENHOUER cand mergeam la filme la Textila 11 iunie - Gavana, caci aveau sala de proiectie pentru culturalizarea muncitorilor textilisti si portarii ne lasau si pe noi copiii, chiar daca parintii nostri nu lucrau acolo. Ori de cate ori mergeam acolo filmul de lung metraj era altul, dar jurnalul de actualitati era acelasi, iar presedintele USA Dwight EINSENHOUER aparea in mod repetat citind un di=ocument, avand niste ochelari, iar crainicul zicea tot felul de lucfruri despre imperialismul american, caci presedintele Dwight EINSENHOUER era cu inarmarea, cu razboiae si cu tot ce era mai rau pe pamantul acesta.
Mai ascultam si de la Vocea Americi, caci la noi in casa tata urmarea emisiunile bruiate cu stiri de la sursa cum s-ar zice, iar acolo presedintele Dwight EINSENHOUER era prezentat ca un om normal, cu capacitatea de a lua decizii importante pentru tara sa si nu numai.
Dwight EINSENHOUER era general de cariera si fusese in razboi cu misiuni importante, lucfuri pe care le-am citit cand am mers la Biblioteca americana, chiar in timpul comunismului, caci nu erau restrictii decat in mintea unor prosti si a unor politruci, dogmatici, exact asa cum sunt si acum pe toate drumurile la noi, dar ne facem ca nu-i vedem si mergem mai departe.
Am vazut intr-o carte si o poza color, de fapt o pictura a presedintelui Dwight EINSENHOUER care nu avea nimic in comun cu imaginea imprimata pe retina de la juernalele de actualitati ce precedau filmele din copilarie de la Textila 11 iunie Gavana.


(04 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment