Saturday, January 4, 2020

Am fost contemporan cu Andrei GOGA

Andrei GOGA mi-a fost student, apoiam devenit colegi de catedra, caci el a fost fortat sa se mute din catedra de Economie Politica dupa ce cumnatul sau a fugit in America. El nu mai prezenta garantii morale, caci asa erau priviti in acele vremuri nenorociye ale comunismului toate neamurile celor care fugeau in occident.
Il stiam pe Andrei din studentie, ca fiind un tip de exceptie. Am devenit prieteni, desi eu eram ceva mai batran decat el. Am scris multe articole impreuna si am reusit sa ne cunoastem mai bine, incat reuseam impreuna cu ERmil MOSCOVICI sa gandim parti din articole care se imbinau perfect fara a mai fi nevoie sa muncim fara rost la a asigura omogenitatea materialului, caci el se nastea omogen de la inceput.
Dupa 1989 Andrei a plecat la o bursa in Franta si acolo de dorul baietelului sau s-a imbolnavit si nu s-a mai facut bine niciodata. Viata lui a luat o turnura groaznica de cand femeia lui a divortat. A trebuit sa plece la Cluj. Am tinut legatura, dar la un moment dat n-am mai auzit nimic despre Andrei. Dupa mult timp am aflat ca s-a stins din viata. Era foarte tanar. Mi-a parut nespus de rau ca am pierdut un prieten, asa cum in copilarie am pierdut pe Sanducu, cel care mi-a zis Nutu si zeci de ani n-am mai permios nimanui sa-mi zica astfel.
Andrei era un tip:
- destept,
- spontan,
- creativ,
- cult,
- profund,
- analitic,
- obiectiv,
ceea ce-i permitea sa realizeze constructii logice impecabile, care sa reziste la analize oricat de exigente ale celor care erau pusi sa verifice articolele pe care noi le trimeteam sa fie publicate in vremea comunismului la diferite reviste. Ori de cate ori ma gandesc la vremurile in care am scris articole cu Andrei, regret ca timpul nu a mai avut rabdare cu el si nu ne-a permis sa scriem acea carte pe care visam sa o scriem si al carui plan deja incepuseram sa-l facem. 
In zilele Revolutiei m-am dus acasa la Andrei sa lucram si am vazut cadavrele celor pe care revolutionarii pusesera placute cu cuvantul TERORIST, ca dupa ani si ani sa aflu ca erau ofiteri USLA ucisi nu din intamplare, ci pentru ca stiau de un dosar Corbu.

(05 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment